۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۳۵۷۳۶

مکاتبه با ترکیه برای تمدید قرارداد گازی

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قرارداد فعلی با ترکیه در جریان است و صادرات به این کشور انجام می‌شود و برای تمدید قرارداد هم مکاتباتی شده است.
مکاتبه با ترکیه برای تمدید قرارداد گازی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حسن منتظرتربتی  درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه اظهار داشت: قرارداد فعلی با ترکیه در جریان است و صادرات به این کشور انجام می‌شود و برای تمدید قرارداد هم مکاتباتی شده است. 
وی تصریح کرد: خیلی از قراردادهای گازی ترکیه با دیگر کشورها در مراحل نهایی است که همگی بر یکدیگر تاثیرگذار است. در هر حال تصور می‌کنم باتوجه به اینکه قرار بر این است ما بخشی از گاز را در بورس عرضه کنیم، فضا برای توسعه قراردادها چه از طریق شرکت ملی گاز و وزارت نفت و چه شرکت‌های خصوصی باز است و در این خصوص بورس می‌تواند فضای خوبی برای آینده صادرات گاز باشد. 
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ترکیه تغییراتی در کار خود ایجاد کرده و به شکلی بخش خصوصی را وارد قراردادهای گازی کرده، در ایران هم ممکن است غیر از قراردادهای وزارت نفت بخش خصوصی هم بتواند قراردادهایی داشته باشد.
وی درباره صادرات گاز به افغانستان نیز خاطرنشان کرد: صادرات به این کشور هم در حال پیگیری است و بیشتر در بخش شرکت‌های منطقه‌ای و برای شهرهای نزدیک مرز دنبال می‌شود. 
معاون وزیر نفت تاکید کرد: شرایط صادرات به افغانستان به برقراری ارتباط و تضمین اولیه بین دولت‌ها بستگی دارد اما در هر حال تلاش می‌کنیم که از طریق شرکت‌های بخش خصوصی صادرات به این کشور را اجرایی کنیم.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی