۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۳۶۳۲۶

میدان نفتی فروزان پیش به سوی ازدیاد برداشت

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با حمل و بارگیری نخستین محموله از لوله های جداری مورد نیاز پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی فروزان، گام به گام بر سرعت روند اجرای این پروژه افزوده می شود.
میدان نفتی فروزان پیش به سوی ازدیاد برداشت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مهندس حمیدرضا مسعودی در این باره گفت: از مهمترین تجهیزات مورد نیاز در حفاری چاه های نفت، لوله های جداری هستند که با قطرهای مختلف در درون چاه قرار می گیرند و اکنون خرسندیم که نخستین محموله آنها توسط یک شرکت ایرانی تولید شده و پس از انجام تست های فنی، برای نصب در میدان فروزان راهی بوشهر شده است.
وی در مورد چگونگی انجام تعهدات و زمانبندی تولید و تحویل این محصول توضیح داد: براساس قراردادی که بهمن­ماه سال گذشته با یک شرکت لوله سازی داخلی منعقد شد مرحله اول این لوله ها آماده شد که به موازات اجرای حفاری ها و طی ماه های آتی باقی مانده لوله ها مرحله به مرحله تولید و تحویل می شوند.
مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه سیاستگذاری و راهبرد شرکت پتروپارس حمایت از کالای ایرانی و ظرفیت سازی برای توانمندی شرکت‎های داخلی است، خاطرنشان کرد: شرکت مذکور تنها شرکت ایرانی تولیدکننده این نوع لوله ها در کشور محسوب می شود که کیفیت محصولات آن مورد تایید وزارت نفت است.
مهندس مسعودی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد از کالاها و خدمات مورد استفاده در میدان نفتی فروزان از داخل کشور تامین می شود، ادامه داد: بی شک اعتماد به توانمندی سازندگان داخلی موجب رشد و گسترش آنها و افزایش اشتغال برای جوانان و متخصصان داخلی و کاهش وابستگی می شود.
گفتنی است، میدان مشترک فروزان در ۱۰۰ کیلومتری بوشهر و در مرز آبی ایران و عربستان در خلیج فارس قرار دارد و بر اساس شرح کار این پروژه با حفر و تعمیر ۲۶ حلقه چاه، تولید این میدان حدود ۱۲ هزار بشکه نفت در روز افزایش خواهد یافت که حدود ۹ هزار بشکه از آن در سال اول اجرا محقق می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی