۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۳۷۰۰۲

حفاری میدان نفتی فروزان از سرگرفته شد

حفاری میدان مشترک فروزان با هدف افزایش تولید نفت از این میدان از سرگرفته شد.
حفاری میدان نفتی فروزان از سرگرفته شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: پس از سال‌ها، با استقرار نخستین دکل حفاری (WELL TARGET ۱)، عملیات حفاری در میدان مشترک نفتی فروزان با هدف حفر ۲۶ حلقه چاه و افزایش ۲۳ هزار بشکه‌ای تولید ازسرگرفته شد.
طرح توسعه میدان مشترک فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان یکی از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران به شمار می‌رود و پیمانکار آن، مشارکت پتروپارس (تحت‌الارضی) و مبین‌سازه‌گستر (سطح‌الارضی) است.
طبق برنامه اولیه طرح، دکل WT۱، حفاری ۷ حلقه چاه در موقعیت سکوی اقماری F۱۸ در ناحیه FX میدان نفتی فروزان را انجام می‌دهد.
برای تسریع در انجام عملیات بخش تحت‌الارضی طرح، در نظر است که از خدمات دکل حفاری دیگری استفاده شود که پس از آماده‌سازی مقدمات لازم به‌زودی به میدان فروزان اعزام می‌شود و در سایر سکو‌های اقماری موضوع قرارداد شروع به حفاری و تعمیرات برخی از چاه‌های میدان خواهد کرد.
تعداد چاه‌های جدید حفاری در طرح ۱۳ حلقه و سایر عملیات بر روی چاه‌ها تعمیراتی است.
 میدان فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارگ قرار دارد و دارای ۵۳ حلقه چاه است و با میدان مرجان (عربستان سعودی) مشترک است و به همین دلیل بهره‌برداری از آن نفتی همواره مورد توجه خاص بوده است.
نفت این میدان به وسیله خط لوله ۲۰ اینچ زیر دریا به تأسیسات خشکی برای فرآورش و ذخیره‌سازی فرستاده می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی