۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۳۷۰۶۲

پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران

مدیر عملیات شركت پالايش نفت تهران گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی و گاز مايع پالایشگاه نفت تهران بدون هيچ حادثه اي با موفقيت پايان يافت.
پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    احمد خيري با اعلام اين خبر گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه نفت تهران علیرغم شرایط خاص حاکم به دلیل شیوع بیماری کرونا و الزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی خاص و پروتکل جذب نفرات تعمیرات اساسی و همچنین وجود گرمای طاقت فرسای تیرماه، با کیفیت قابل قبول انجام شد.
خيري با اشاره به ‌بکارگیری 850 نفر نيرو علاوه بر كاركنان شركت افزود: با توجه به حساسيت كار و رعايت كليه الزامات ايمني و بهداشتي تمامی نیروهای حاضر در تعمیرات اساسی، دوره‌های آموزشی OSHA و معاینات دوره‌ای لازم را دیده و به صورت 24 ساعته در دو نوبت كاري تعميرات اساسي مذكور را با موفقيت به اتمام رساندند.
مدیر عملیات شركت پالايش نفت تهران فلسفه انجام تعمیرات اساسی را نگهداشت تجهیزات، تداوم تولید، جلوگیری از خرابی‌ها، افزایش عمر تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحدهای پالایشگاه برشمرد و گفت: واحد تقطير جنوبي وظیفه پالایش ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام را روزانه برای ادامه فعالیت‌های پالایش واحدهای پایین‌دستی بر عهده دارند که محصولات آن شامل گاز مایع، بنزین سبک و سنگین، نفتا، نفت سفید و دیزل، ته‌مانده اتمسفریک، خوراک واحد آیزوماکس، خوراک روغن‌سازی‌ها وکیوم باتوم است.
وي با بیان اینکه پالایشگاه نفت تهران قدمت ۵۰ ساله دارد، افزود: تعمیرات اساسی که در پالایشگاه‌های نفت از جمله پالایشگاه نفت تهران انجام می‌شود،  تعمیرات پیشگیرانه است، به‌گونه‌ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید آن‌ها ایجاد نشود.
خيري در پایان از آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی جنوبی با ظرفیت ۱۶هزار و ۵۰۰ بشکه به عنوان یکی از واحد های با اهمیت و استراتژیک این شرکت از دیروز (۲۰تیرماه) به مدت ۲۰ روز کاری خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی