۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۳۷۱۲۳

آمریکا بخشی از تحریم های نفتی ایران را لغو کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده به منظور دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی و ژاپن، برای تبادلات نفتی با جمهوری اسلامی، معافیت تحریمی صادر کرده است.
آمریکا بخشی از تحریم های نفتی ایران را لغو کرد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که با هدف دسترسی جمهوری اسلامی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی و ژاپن، از بخشی از تحریم‌های تجارت غیرقانونی نفت ایران، چشم‌پوشی می‌کند.
بنا بر گزارش وبگاه «واشنگتن فری بیکن»، طبق ابلاغیه‌ای که وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره ارسال کرده است، این معافیت تحریمی که به امضای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده درآمده است، «انتقال وجوه ایران در حساب‌های محدود شده به صادرکنندگان در ژاپن و جمهوری کره (کره جنوبی) را مجاز می‌داند».
طبق این گزارش، در بخشی از ابلاغیه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است که این معافیت اجازه می‌دهد تا پول‌های ایران که در نتیجه تحریم‌های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود. وزارت خارجه آمریکا در خصوص هدف از این اقدام به کنگره اعلام کرد: «صدور مجوز برای استفاده از این وجوه برای بازپرداخت به صادرکنندگان در این حوزه‌ها (کره جنوبی و ژاپن) موجب می‌شود که این نهادها صادرات کالا و ارائه خدمات به ایران را ابقا کنند و یک محرک مداومی در روابط دوجانبه مهم ایجاد شود و ذخایر خارجی ایران نیز کاهش یابد».
تحریم‌های تجارت نفت ایران از سیاست‌های بارز دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود که تلشا می‌کرد صادرات ایران را به صفر برساند و از منبع اصلی درآمد جمهوری اسلامی ایران ممانعت کند. یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص معافیت‌های تحریمی ایران توضیح داده است که بلینکن با امضای معافیت تحریمی در حقیقت به ژاپن و کره جنوبی ۹۰ روز دیگر مهلت می‌دهد تا معاملات خود را با ایران تکمیل کنند.
وی در این خصوص توضیح داد: «وزیر امور خارجه پیش از این معافیت (تحریمی) را امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوه موجود در حساب‌های محدود شده ایران در ژاپن و کره برای بازپرداخت به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای که اقلام غیرتحریم شده را به ایران صادر کرده بودند، مورد استفاده قرار گیرد».
با این حال، وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که این معافیت‌ها، «اجازه انتقال وجوه به ایران را نمی‌دهد» و برای بازپرداخت به آن دسته از شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که قبل از تشدید تحریم‌های دولت قبلی آمریکا، اقلام و خدمات غیرتحریمی‌ را به ایران صادر کرده بودند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی