۴
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۳۷۵۳۱

آغاز احداث کارخانه تولید کیسه های پروپیلین توسط پتروشیمی شیراز

 آیین  کلنگ زنی کارخانه تولید کیسه های پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با ظرفیت اولیه سالانه  ۷ هزار و ۵۰۰تن کیسه های پروپیلن (لمینت و دو لایه) و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر  با حضور استاندار فارس، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز ،مدیر عامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در شهرک بزرگ صنعتی شیراز در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ۴هزار میلیارد ریال با استفاده از منابع داخلی گروه سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان برگزار شد. 
آغاز احداث کارخانه تولید کیسه های پروپیلین توسط پتروشیمی شیراز
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در این مراسم استاندار فارس با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود، برای تامین آب و برق در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی بزرگ و شهرک خصوصی در شیراز تدابیر خوبی اندیشیده شده است، ابراز کرد: آب مورد نیاز واحدهای صنعتی از پساب شهر شیراز تامین می شود و هم اکنون آماده تحویل است.
عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شماره دو شیراز نیز در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد و آب کافی برای واحدها تامین می شود ،عنوان کرد:  همچنین برای تامین برق، ۲۸ نیروگاه کوچک مقیاس dg و  ۱۳نیروگاه بزرگ تولید انرژی در استان های فارس و بوشهر مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه تولید برق در این استان به مصرف نزدیک است و سرمایه گذاری هایی نیزدر حال انجام است، خاطرنشان کرد:  نیروگاه لامرد و استحصال ۶۰۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی از آن جمله خواهد بود.
رحیمی  با اشاره به اینکه زیرساخت های مختلف از جمله امکانات حمل و نقل در بخش های هوایی، ریلی و جاده ای و دسترسی مناسب به بنادر موجب تشویق سرمایه گذاران به حضور در فارس شده است، یادآور شد: همچنین وجود امنیت پایدار و مردمی فرهیخته و فرهنگ دوست در استان فارس می تواند در توسعه سرمایه گذاری اثرگذار است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه زنجیره بالادست و پایین دست پتروشیمی بسیار گسترده است ابراز کرد: از این‌ جهت استان فارس با وجود منابع عظیم نفت و گاز باید میزبان سرمایه گذاری های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد.
رحیمی ابراز امیدواری کرد که هلدینگ غدیر در زمینه صنعت نیکل در شمال فارس سرمایه گذاری را تسریع بخشد تا مردم آن خطه نیز از موضوع توسعه صنعت بهره مند شوند.

  اشتغالزایی و  با احداث کارخانه کیسه های پروپیلن 
همچنین امین امرایی،  مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به اینکه بیش از در نظر گرفتن احداث کارخانه مصرف پتروشیمی شیراز از خارج از استان تامین‌می شد و منصفانه نبود استانی که ظرفیت تولید را دارد از خارج از استان وارد کند، تصریح کرد: ایجاد این کارخانه  به دلیل اهمیت استراتژیک و کیفیت مطلوب متناسب با نیاز و روزبودن یکی دیگر از ضرورت ها بود.
امرایی تصریح کرد: با حمایتی که مجموعه غدیر و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از مجموعه پتروشیمی شیراز داشتند، مصوب شد که استارت این پروژه در شهرک صنعتی شیراز زده شود و براورد اولیه سرمایه گذاری آن ۴ هزار میلیارد  ریال است .
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت  کارخانه ای  تولید ۷ هزار و ۵۰۰ تن سالانه کیسه های پروپیلن است و با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۰ نفر و یک هزار نفر اشتغال هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ساخته می شود.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز تصریح کرد: با حمایت مجموعه استان از اجرای این پروژه این موفقیت در کارنامه پتروشیمی شیراز همانند سایر موفقیت های گذشته ثبت شود
امرایی همچنین از زحمات آقای کاظمی مدیر عامل اسبق پتروشیمی شیراز در راستای ایجاد این مجموعه کارخانه ای در دوران تصدی منصب تقدیر و تشکر کرد. 
*احداث کارخانه تولید کیسه های پروپیلن گامی جهت توسعه ، سرمایه گذاری و اشتغال استان خواهد بود
در ادامه دکتر وحید محمودی، مدیر عامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان  نیز با اشاره به اینکه این اقدام افتخار بزرگی برای استان فارس محسوب می شود و گامی جهت توسعه استان و سرمایه گذاری و ایجا اشتغال برای استان خواهد بود ، ابراز کرد:  با افتتاح این کارخانه ضمن اینکه از خروج سرمایه از استان جلوگیری می شود نیازهای پتروشیمی شیراز نیز تامین خواهد شد.
محمودی با اشاره به اینکه در این کارخانه بیش از هزار و ۴۰۰ تن پلی اتیلن شرکت پتروشیمی شیراز تامین می شود، خاطرنشان کرد: فراتر از آن شرکت پتروشیمی پردیس با تولید سالانه ۳/۵ میلیون تن اوره ، شرکت پتروشیمی کرمانشاه با  ۱/۵ تن تولید  و سایر شرکت های زیر مجموعه از جمله پالایشگاه شیراز  می توانند بخشی از نیازهای خود را تهیه کنند و از همین رو پیشنهاد افزایش ظرفیت داده شد که بیش ۵۱ درصد به پتروشیمی شیراز سهام داده شود و در مقابل مشارکت پتروشیمی پردیس و کرمانشاه هم اضافه شود تا این انگیزه ایجاد شود تا ظرفیت را به بیش از حداقل ۱/۵ تن افزایش دهیم.
وی افزود: این ظرفیت می تواند هم افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد و  هم اینکه ظرفیت تولید را تا ۲ برابر افزایش دهیم و گام های بیشتری را برای استان برداریم تا بخشی از آلام  مردم از جهت درخواست اشتغال تسکین یابد. 

توسعه  زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و فولاد در فارس
همچنین دکتر امیر عباس حسینی،  مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با اشاره به اینکه یکی از اولویت های غدیر توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و فولاد در استان فارس است،  عنوان کرد: شرکت غدیر در فارس جز ۳ شرکت اول در حوزه اشتغال و تولید محسوب می شود که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و حوزه صنعت و معدن بزرگترین کارخانه آلومینوم ایران در لامرد و در صنعت فولاد نیز شرکت فولاد نیریز متعلق به غدیر است.
حسینی خاطرنشان کرد  که با طرح توسعه شرکت فولا نیریز به یکی از مراکز مهم تولید فولاد تبدیل خواهیم شد.
وی اظهار داشت: یکی از اولویت های غدیر تولید زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است و این در حالی است که با حمایت استاندار و مجموعه استانداری فارس همواره سعی شده است تا این مسیر تسهیل شود. 
حسینی افزود: یکی از موارد مهم در زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی برای کارخانه های پتروشیمی تامین اقلام غیر تولیدی  است که به نوعی راهبردی هستند تا  زنجیره فروش را تحت تاثیر قرار می دهند .
به گفته وی تصمیم درستی که در مجموعه پتروشیمی شیراز وشرکت گروه پارسیان گرفته شد و مورد حمایت غدیر  است در فاز اول با تولید ۷هزار و ۵۰۰ تن کیسه و جامبو بگ خواهیم داشت .
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر  تصریح کرد که
  این ظرفیت باییستی به سرعت  به ۱۵ هزار تن برسد چرا که این میزان تنها نیاز کارخانه غدیر است و این نیاز دائمی کارخانجات پتروشیمی است.
حسینی ابراز  امیدواری کرد این پروژه طی ۲۴ ماه وعده ساخت آن داده شد به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه دو موضوع مهم و دغدغه اصلی در حوزه صنعت؛  آب و برق است، ابراز کرد: باتوجه به اینکه مصرف ۱۵ مگاوات در روز برق برای این مجموعه پیش بینی شده است و باتوجه به اینکه کشور ما بیش از ۳۶۰ روز آفتابی دارد استفاده‌ از ظرفیت نیروگاه خورشیدی در این منطقه این قابلیت را می تواند ایجاد کند که وابستگی را به شبکه کمتر کند و گرچه سهم ان زیاد نیست
حسینی یادآور شد که در حوزه آب نیز  استفاده از پساب و مدیریت بهینه را در دستور قرار  بگیرد تا این کارخانه در آینده علاوه بر اشتغال پایدار موجب حفظ و نگهداری محیط زیست نقش موثری داشته باشد.








  

























ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی