۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۳۷۷۹۲

لبنان به‌زودی از ایران سوخت وارد می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به اینکه این حزب آماده واردات سوخت از ایران است تأکید کرد که مقاومت درگیر توطئه‌های دشمنان نمی‌شود.
لبنان به‌زودی از ایران سوخت وارد می‌کند
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    حدود دو ماه قبل سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان آمادگی این حزب برای مشارکت در حل بحران سوخت کشورش را اعلام کرد. در حالی که شهروندان لبنانی در صف‌های طولانی پمپ‌بنزین از شمال به جنوب تحقیر می‌شدند سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به پیشنهادات ایران و تمایل جمهوری اسلامی به فروش فرآورده‌های نفتی به لبنان با ارز ملی این کشور اشاره کرد.
دبیرکل حزب‌الله آن روز به لبنانیها قول داد که حزب‌الله مردم را رها نخواهد کرد و در صورتی که دولت ثابت باقی بماند این حزب اقدام به وارد کردن سوخت از ایران خواهد کرد.
از آن زمان برخی طرف‌های داخلی و خارجی از این اظهارات برای مورد هدف قرار دادن حزب‌الله سوءاستفاده و آن را متهم کردند که به وعده‌های خود عمل نکرده است و ایران قادر به تأمین نیازهای سوختی لبنان نیست اما شواهد نشان می‌دهد که این وعده سید نصرالله به‌زودی به واقعیت تبدیل می‌شود؛ جایی که او دیروز در نشست سالانه خود با مبلغان در آستانه آغاز ماه محرم تأکید کرد: شماری از برادران ما در حزب‌الله اکنون برای تکمیل بحث درباره واردات سوخت از ایران در این کشور هستند و به‌زودی چه از طریق زمینی و چه دریایی این سوخت را وارد می‌کنیم.
البته پرونده سوخت تنها پرونده‌ای نبود که سید حسن نصرالله روز گذشته وعده حل آن را داد، بلکه گفت که حل بحران دارو نیز از اولویت‌های حزب‌الله است و حزب‌الله داروهای ایرانی را به بازار لبنان وارد خواهد کرد.
سید حسن نصرالله در پاسخ به برخی کمپین‌های تحریک‌آمیز که از هفته‌ها قبل علیه داروهای ایرانی آغاز شده بود با کنایه اظهار داشت: کسانی که می‌گویند داروهای ایرانی «سم» است از آنها استفاده نکنند.
سید حسن نصرالله همچنین در واکنش به حوادث اخیر لبنان در منطقه «خلده» در جنوب بیروت و تلاش برخی برای تحریک فتنه‌های فرقه‌ای در این کشور تأکید کرد: حزب‌الله هرگز وارد جنگ داخلی نمی‌شود و ما می‌دانیم که باید چه‌کار کنیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درباره 3 موضوعی که دشمنان در مقابله با حزب‌الله دنبال می‌کنند صحبت کرد که عبارتند از: تحریف تصویر حزب‌الله و ضربه زدن به الگوی آن، کشاندن حزب‌الله به جنگ داخلی و مورد سوم جنگ اقتصادی.
وی درباره توطئه دشمنان برای کشاندن حزب‌الله به جنگ داخلی ابراز کرد: این توطئه از زمان بازداشت «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان (در عربستان) آغاز شده بود که هدف آن ایجاد جنگ داخلی در لبنان بود اما موضع نیروهای سیاسی کشور و از جمله حزب‌الله عربستان را شوکه و آن را وادار به تغییر مسیر کرد.
سید نصرالله درباره جنایت قتل «علی شبلی» عضو حزب‌الله که شنبه‌شب در یک مراسم عروسی مورد هدف قرار گرفت خاطرنشان کرد: ما هرگز کاری را که دشمن می‌خواهد انجام نمی‌دهیم و وارد شدن حزب‌الله به میدان به‌معنای تصمیم برای جنگ داخلی است و برخی تلاش دارند سلاح را در راستای درگیری با ما استفاده کنند.
وی همچنین آگاهی افکار عمومی طرفداران مقاومت در رابطه با حوادث اخیر را ستود.
دبیرکل حزب‌الله درباره جنگ اقتصادی دشمن علیه لبنان متذکر شد: این جنگ تصادفی نیست و ما باید صبور باشیم و در کار خود جدی عمل کنیم. تصمیم برای واردات سوخت از ایران گرفته شده است و سازوکار آن به وجود آمده است و همه آنها تصمیمات دشواری هستند که نیاز به زمان دارد. مشتقات نفتی از جمله نیازهای ضروری است که نمی‌توان از آنها صرف‌نظر کرد و به‌ویژه سوخت مازوت باید حتماً برای کشور تأمین شود.
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیراً در یک سخنرانی در رابطه با بحران‌های داخلی لبنان به‌ویژه بحران سوخت در این کشور بار دیگر با تکرار پیشنهاد خود برای تأمین سوخت از ایران و پرداخت با پول ملی لبنان گفت: اگر حکومت لبنان نمی‌تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، سراغ ایران خواهیم رفت.
سید نصرالله تصریح کرد: «اگر کسی می‌تواند از روابط دوستانه خود استفاده کند و مشکل لبنان را حل کند، بفرماید و کمک کند.»
«امیل لحود» نماینده پیشین پارلمان لبنان نیز خطاب به مخالفان کمک‌های ایران گفت: یا این کمک‌ها را قبول کنید یا اینکه جایگزین پیدا کنید، ما با کمک‌های نفتی یا هر کمک دیگری از هر طرفی که باشد مخالفت نمی‌کنیم زیرا مرحله‌ای که به آن رسیدیم از بازی محوربندی‌ها و مواضع سیاسی گذشته است و اکنون منافع ملت مهم‌تر از همه چیز است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی