۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۳۸۷۰۷

کشتی‌های حامل سوخت ایران کجا هستند؟

یک شبکه لبنانی اطلاعاتی درباره مسیری که کشتی‌های حامل سوخت ایران برای لبنان تا کنون طی کرده‌اند، منتشر کرد.
کشتی‌های حامل سوخت ایران کجا هستند؟
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شبکه «ال بی سی» لبنان اعلام کرد، کشتی‌های حامل سوخت ایران برای لبنان که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله خبر آنها را رسانه‌ای کرد، اکنون در آستانه ورود به کانال سوئز و در حال حرکت به سمت آب‌های سرزمینی لبنان هستند.
این شبکه افزود، در زمانی که گفته می‌شود مقصد آنها بندر «بانیاس» سوریه است طرف‌های مربوطه بعید نمی‌دانند که مقصد آنها لبنان باشد.
ال‌بی‌سی در ادامه گزارش کرد، کشتی سوم که نصرالله از آن سخن گفت ما بین پنجم تا دهم سپتامبر (۱۴ تا ۱۰ شهریور) به راه خواهد افتاد.
در حالی که غربگرایان و متحدان سیاسی عربستان و آمریکا در لبنان تلاش می‌کنند حکومت را در این خصوص تحت فشار بگذارند تا کشتی‌های حامل سوخت را به آب‌های لبنان راه ندهد، این شبکه افزود، دولت لبنان تصمیم حاکمیتی، سیاسی و قانونی را هنگام ورود کشتی مذکور به آب‌های سرزمینی لبنان و دریافت اطلاعات مربوط به آن می‌گیرد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در روز عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، درباره هرگونه تعرض به آنها شدیدا به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد.  
نصرالله در سخنرانی جمعه گذشته خود (پنجم شهریور) نیز خبر کشتی سوم حامل سوخت برای لبنان را رسانه‌ای کرد.
لبنان یک سالی است که با یک بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.
این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) شاهد انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.
بحران سوخت تا جایی در این کشور پیش رفته است که برخی منابع خبری از قطعی برق در بخش‌های جنوبی لبنان خبر دادند.
در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام مازوت و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار داده بودند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی