۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۳۹۲۷۹

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۶۰ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۹۵ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    به دنبال انتشار خبرهایی در مورد احتمال وقوع طوفانی دیگر در تگزاس در هفته جاری و در حالی که صنعت نفت آمریکا هنوز نتوانسته به طور کامل خسارات طوفان قبلی در خلیج مکزیک را جبران نماید، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.60 درصد افزایش به 73 دلار و 95 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد رشد 0.8 درصدی بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر هم که دیروز 1.1 درصد افزایش یافته بود، امروز با 47 سنت معادل 0.67 درصد رشد به 70 دلار و 92 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی در نزدیکی بالاترین رقم ها از اوایل ماه اوت قرار دارد.
در حالی که پالایشگاه های واقع در مناطق ساحلی خلیج مکزیک در حال آماده شدن برای طوفان گرمسیری نیکولاس هستند که با سرعت 113 کیلومتر در ساعت در حال نزدیک شدن به سواحل تگزاس است، عملیات تخلیه سکوهای نفتی فراساحلی نیز آغاز شده است.
هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «نگرانی ها در مورد طوفان نیکولاس موجب افزایش خرید نفت شده است. هرچند این طوفان همان مناطق خسارت دیده از طوفان آیدا را در خواهد نوردید، اما قدرت آن به اندازه طوفان قبلی نخواهد بود.»
با گذشت 2 هفته از وقوع طوفان آیدا در ساحل لوئیزیانا، بر اساس آمارها همچنان بیش از 40 درصد تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک به مدار بازنگشته است.
کیکوکاوا افزود: «اما با توجه به اتمام فصل سفرهای تابستانی، احتمال افزایش عرضه به دلیل آزادسازی ذخایر نفت استراتژیک آمریکا و چین و همچنین احتمال از سرگیری صادرات نفت ایران، رشد قیمت نفت محدود خواهد بود.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی