۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۳۹۴۸۸

صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال

گلدمن ساکس پیش بینی کرد یک زمستان سردتر و افزایش قیمت گاز طبیعی در بازار جهانی ممکن است به قیمت بالاتر از حد انتظار نفت در پایان سال ۲۰۲۱ منتهی شود و پتانسیل صعود قیمتها به ۸۵ دلار در هر بشکه در سه ماهه چهارم وجود دارد.
صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: این بانک آمریکایی که قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ را ۸۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کرده است، بر این باور است که کمبود گاز طبیعی به همراه زمستان سردتر از حد معمول در اروپا و آسیا ریسک افزایش پنج دلاری قیمت هر بشکه نفت نسبت به پیش بینی قیمت سه ماهه چهارم را به همراه دارد.
به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، کمبود عرضه جهانی گاز عامل مثبتی برای بازار نفت در زمستان امسال خواهد بود و از ریسک نزولی آسیب دیدن تقاضای جهانی برای نفت از یک موج دیگر شیوع کرونا بزرگتر است.
این بانک سرمایه گذاری پیش بینی کرد اگر زمستان در نیمکره شمالی سردتر از حد معمول باشد، تقاضا برای نفت ممکن است ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.
محدودیت عرضه در بازار گاز اروپا، سرعت کم باد، ذخایر پایینتر از حد معمول و قیمت بالای کربن در هفته های اخیر باعث صعود سرسام آور قیمت گاز در بازار اروپا شده و قیمت برق در بزرگترین اقتصادهای این منطقه را به رکورد بالایی رسانده است. افزایش کم سابقه قیمت گاز طبیعی در اروپا باعث صعود قیمت محموله های تک LNG بازار آسیا شده است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، هفته گذشته واحد تحقیقاتی بانک امریکا پیش بینی کرد اگر زمستان سردی در پیش باشد، قیمت هر بشکه نفت در شش ماه آینده می تواند تا مرز ۱۰۰ دلار صعود کند. بانک بارکلیز هم اعلام کرده که ذخایر اندک گاز در اروپا و تقاضای قوی برای LNG در آسیا به معنای بالا ماندن قیمتهای گاز در ماههای زمستان است.
نفت برنت روز دوشنبه با ۱.۱ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۴ درصد کاهش، به ۷۰ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.
 منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی