۷
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۳۹۷۴۶

عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت شد

وزیر نفت در حکمی، عبدالحسین بیات را به‌عنوان عضو اصلی و رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت منصوب کرد.
عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت شد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در حکم جواد اوجی خطاب به بیات آمده است: «نظر به تعهد، تجارب و شایستگی جنابعالی و براساس بند (۱۱) اساسنامه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و به استناد مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ هیئت‌امنای محترم آن صندوق، بدین‌وسیله جنابعالی به عنوان عضو اصلی و رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت» منصوب می‌شوید.
انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها و در راستای تحقق اهدافی از جمله مواردی به شرح ذیل، اقدامات لازم و موثر در دستور کار قرار گیرد:
- اقدام مؤثر به منظور افزایش سوددهی و بهره‌وری اقتصادی از طریق بهبود ساختار مدیریتی صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه؛ با توجه به تعلق دارایی‌ها به کارکنان و بازنشستگان شریف صنعت نفت.
- بکارگیری اقتصادی و اطمینان‌بخش از دارایی‌های صندوق و شرکت‌های وابسته از طریق سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی موثر و سودده؛ به منظور خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به قشر زحمتکش و خدوم بازنشسته.
- اهتمام جدی برای ایجاد شفافیت مالی و عملکردی در تمامی بخش‌ها و نظارت مؤثر و مستمر بر عملکرد اقتصادی مجموعه‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق و ارائه گزارش عملکرد و ترازنامه سالانه.
- شناسایی و بکارگیری مدیران و نیروهای توانمند، متعهد و فسادستیز بر اساس اصل شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری.
تحصیلات و سوابق
بر اساس این گزارش، عبدالحسین بیات سال ۱۳۴۱ در حومه شهرستان خمین متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع متوسطه در این شهرستان ادامه داد. وی در سال ۱۳۶۳ با ورود به دانشگاه نفت آبادان (دانشکده مهندسی نفت فعلی اهواز) عملاً به مجموعه صنعت نفت وارد شد؛ ابتدا در رشته مهندسی شیمی (گرایش پالایش گاز) و سپس با تغییر رشته در رشته مهندسی مکانیک (گرایش حرارت و سیالات) تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی به صنعت در حال رشد پتروشیمی کشور پیوست. بیات مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه کالگری دریافت کرده است.
بیات ابتدا در فاز ساختمان و نصب پتروشیمی اراک آغاز به کار کرد و سپس به عنوان از مسئولین طرح مجتمع پتروشیمی اراک به کار خود ادامه داد؛ بعد از راه‌اندازی طرح مجتمع پتروشیمی اراک نیز در سازمان خدمات فنی همزمان در فعالیت ساختمان و نصب پروژه‌های توسعه ای شرکت داشت و سال‌های متمادی در فعالیت‌های بهره‌برداری، نگهداری، تعمیرات اساسی و پروژه‌های بهینه‌سازی کیفیت محصولات و افزایش ظرفیت حضور داشته است. 
حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و پذیرش مسئولیت‌های مختلف، نمایندگی دانشجویان دانشکده نفت آبادان، مسئولیت ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ و عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان آن دانشکده، مسئولیت کنترل کیفیت و اسناد فنی طرح مجتمع پتروشیمی اراک، رئیس بازرسی مکانیک، رئیس بازرسی جوش و آزمایشات غیرمخرب، مسئول کل فیزیک بهداشت مجتمع، ریاست بازرسی فنی، ریاست کمیته خودکفایی، مسئولیت گروه‌های بازرسی فنی در تعمیرات اساسی، عضویت در شورای حل اختلاف و عضو سازمان MC و عضویت در کارگروه‌های مختلف پتروشیمی اراک، شرکت در تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، تدریس در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اراک، عضویت در هیئت مدیره پتروشیمی بوشهر و هماهنگ کننده تخصیص منابع به طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تجربیات قابل اشاره عبدالحسین بیات به شمار می‌رود. بیات در سال ۱۳۸۵ به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر (مجری طرح در منطقه عسلویه) و در سال ۱۳۸۸ به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد.
او هم‌اکنون نیز به عنوان عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و قائم‌مقام این شرکت در طرح خط لوله اتیلن غرب فعال است.
قدردانی از محمدمهدی رحمتی
وزیر نفت در حکم جداگانه‌ای از محمد مهدی رحمتی که تاکنون عهده‌دار این سمت بود قدردانی کرد: «بدین‌وسیله مراتب سپاس خود را از تلاش جنابعالی در مسئولیت قبلی اعلام می‌دارم. از خداوند متعال توفیق برای شما در تمامی عرصه‌ها خواستارم».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بابا بیا تکلیف هلدینگ خلیج فارس رو مشخص کن.شما پتروشیمی هستی
بیا پتروشیمی.حواست به مدیران فعلی هلدینگ خلیج فارس باشه
محمود عسکری کد ۲۳.ش.پ‌ ۵۰۸۹۱۰
باسلام ودورد خدمت اقای بیات رییس محترم صندوقهای بازنشتگی نفت امیدوارم موفق باشید تورا به خدا به داد مابازنشتکان کد۲۳ برسید واقعا وضعیت خوبی نداریم البته ناشکرهم نیستم توکل به خد
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی