۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۴۰۰۰۴

افزایش صادرات گاز روسیه به اروپا

شرکت گازپروم روسیه از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا صادرات به آلمان را یک سوم افزایش داده و صادرات به ترکیه و رومانی را هم به ترتیب ۲.۵ و ۴ برابر کرده است. روند افزایش صادرات روسیه به اروپا ادامه دارد.
افزایش صادرات گاز روسیه به اروپا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد این کشور طی 9 ماهه گذشته به‌تدریج صادرات گاز به اروپا را افزایش داده است. صادرات گاز روسیه به اروپا در حال حاضر 15 درصد نسبت‌به سال قبل بالاتر رفته و به‌زودی به یک رکورد جدید می‌رسد.
شرکت بزرگ گازپروم روسیه از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان سپتامبر صادرات گاز به آلمان را یک‌سوم نسبت‌به سال قبل افزایش داده‌است. صادرات گاز این شرکت به ترکیه و رومانی هم به ترتیب 2.5 و 4 برابر شده است. این افزایش تولید از تمام راه‌های ممکن ازجمله از طریق اوکراین صورت‌گرفته است.
مدیرعامل گازپروم با اشاره به افزایش قیمت گاز در برخی کشورها گفت اروپا باید به‌منظور متعادل کردن و قابل‌پیش‌بینی کردن بازار گاز، به‌جای خرید نقدی گاز طبیعی در فکر قراردادهای بلندمدت باشد. وی گفت:« اگر شرکای اروپایی ما متوجه شوند که قراردادهای بلندمدت به حل این بحران انرژی کمک می‌کند، گازپروم مدل‌های قابل‌قبولی ارائه می‌دهد که هم به نفع عرضه‌کنندگان و هم مصرف‌کنندگان خواهد بود».
شرکت گازپروم تاکید دارد به تمام تعهداتش نسبت‌به مصرف‌کنندگان اروپایی طبق قراردادهای موجود عمل کرده‌است و طبق این قراردادها عرضه کافی گاز در فصل زمستان به اروپا را تضمین می‌کند.
اطلاعات شرکت گازپروم نشان می‌دهد صادرات گاز این شرکت به اروپا در سال جاری میلادی تا همین حالا هم رکورد زده و با یک افزایش 15 درصدی به 145٫8 میلیارد مترمکعب رسیده‌است. شرکت گازپروم قصد دارد 183 میلیارد مترمکعب گاز در کل سال 2021 به اروپا صادر کند.
قیمت گاز طبیعی در پایانه‌های هلند در روز چهارشنبه از 1900 دلار در هر هزار مترمکعب گذشت و یک رکورد جدید به جای گذاشت. قیمت گاز پس‌از آن به‌دنبال اطلاعیه رئیس‌جمهور روسیه مبنی‌بر افزایش صادرات گاز به اروپا روند کاهشی داشته‌است.
قیمت گاز در روز پنجشنبه برای اولین‌بار از ماه سپتامبر به کمتر از هزار دلار رسید ولی بعد دوباره تا 1200 دلار در هر هزار مترمکعب بالا رفت.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی