۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۴۰۳۷۱

جزئیات قرارداد گازی آذربایجان و ترکیه

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: برای واردات ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله باکو ـ تفلیس - ارزروم تا پایان سال ۲۰۲۴ با آذربایجان امضا کرده است.
جزئیات قرارداد گازی آذربایجان و ترکیه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    فاتح دونمز وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که این کشور یک قرارداد سه ساله گازی برای خرید 11 میلیارد مترمکعب گاز از آذربایجان امضاء کرده و به دنبال خرید بیشتر گاز است.
در واقع افزایش شدید تقاضا برای گاز طبیعی در ترکیه طی سال جاری دولت این کشور را مجبور کرده تا واردات گاز را افزایش دهد و به دنبال تمدید یا بستن قراردادهای بلندمدت است.
دونمز گفت: که این قرارداد برای واردات 11 میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله باکو ـ تفلیس - ارزروم تا پایان سال 2024 است.
وی البته این مسأله را که ترکیه به خاطر نبود گاز در بازار جهانی در مضیقه قرار گرفته و به خاطر آن این قرارداد را امضاء کرده را رد کرد.
وزیر انرژی ترکیه طی یک بیانیه گفت: با نزدیک شدن فصل زمستان ادامه مذاکرات برای تامین افزایش احتمالی تقاضای گاز در این کشور به شکل مثبتی در حال انجام است.
وی با اشاره به قرارداد با آذربایجان گفت: کشورهای صادرکننده گاز به ترکیه اعلام کردند که به دنبال افزایش صادرات به این کشور هستند.
ترکیه یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان گاز در اروپا به شمار می‌‌رود و برای تامین این حامل انرژی به خطوط لوله ورودی از روسیه به ایران و آذربایجان وابسته است. این کشور همچنین از نیجریه و الجزایر LNG وارد می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی