۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۴۰۷۳۶

جلسه ویژه کمیسیون انرژی برای اخلال در سوخت‌

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس جزئیات جلسه فوق‌العاده این کمیسیون درباره بررسی ابعاد و دلایل به وجود آمدن اخلال در سامانه هوشمند سوخت را تشریح کرد.
جلسه ویژه کمیسیون انرژی برای اخلال در سوخت‌
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «مصطفی نخعی» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش درباره اخلال در سیستم سوخت‌رسانی جایگاه‌ها، گفت: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، شرکت ملی پخش و همین طور مدیرانی از سازمان پدافند غیر‌عامل و برخی از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی میهمان جلسه دیروز اعضای کمیسیون بودند.
وی با بیان اینکه در این جلسه اظهارات میهمانان از مجموعه‌های مختلف استماع شد، افزود: اظهار نظر در مورد اینکه دقیقاً از چه طریقی این اتفاق رخ داده فعلاً مقدور نیست و نیاز به کار کارشناسی بیشتر و دقیق‌تری دارد. اما آنچه که واضح است این است که این حمله صورت گرفته و مشکلی که شاهد آن بودیم در جایگاه‌های سوخت به وجود آمد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بر اثر این اتفاق، اطلاعات سرور و سیستم عامل جایگاه‌ها حذف و همچنین ارتباط جایگاه با مرکز داده سامانه هوشمند سوخت قطع شد که این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات در جایگاه‌ها شد و مسئولان مربوطه در حال پیگیری هستند تا متوجه شوند علت وقوع این مسئله و اینکه از کجا و چه طریقی و از چه «IP» این اتفاق افتاده است.
نخعی اظهار کرد: در این جلسه تأکید اعضای کمیسیون انرژی بر این بود که مسئولان مربوطه هر چه زودتر بررسی‌ها را تکمیل کنند و گزارش آن را به کمیسیون ارائه دهند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد کارگروهی با محوریت کمیسیون انرژی و با حضور نهادهای فوق‌الذکر تشکیل شود تا موضوعات دقیق‌تر دنبال شوند و برنامه مشخص و زمان‌بندی شده‌ای را تدوین کنیم که امکان نظارت وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که در آینده از این محل مشکلی برای کشور به وجود نیاید.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


رفیق و خانه یکی زنگنه و ختلان رییس کمیسیون انرژی است و این خیلی جالب است!!!!آیا به اقای رئیسی درست رای دادیم؟چرا آقای رییسی فکری به حال این قضیخ نمیکنه