۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۴۰۹۶۶

احتمال ادامه سیاست اوپک تا سال آینده

وزیر نفت امارات گفت: اگر در بازار تقاضا وجود داشته باشد، اوپک پلاس قادر است عرضه نفت را افزایش دهند اما احتمالا سیاست افزایش تولید تدریجی را تا سپتامبر ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد تا سطح تقاضا به پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا برسد.
احتمال ادامه سیاست اوپک تا سال آینده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    وزیر نفت امارات گفت: گروه اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، اگر در بازار تقاضا وجود داشته باشد، قادر است عرضه نفت را افزایش دهد.
این مقام اماراتی به تلویزیون الشرق گفت: امارات در صورت نیاز و توافق اوپک پلاس، ظرفیت عرضه حجم اضافی نفت خام به بازار را دارد.
اوپک پلاس در نشست هفته گذشته توافق کرد به افزایش تدریجی روزانه 400 هزار بشکه در هر ماه ادامه دهد و آمریکا را برای درخواست افزایش تولید به منظور کاهش قیمت نفت مورد سرزنش قرار داد.
المزروعی ادامه داد امارات و شرکایش در اوپک پلاس احتمالا این سیاست (افزایش تولید تدریجی) را تا سپتامبر 2022 ادامه خواهند داد تا سطح تقاضا به پیش از شروع همه گیری برسد.
وی توضیح داد این سیاست می تواند به مازاد عرضه در سه ماهه نخست 2022 منجر شود و انتظار می رود آمریکا تا سال 2025 به برداشت از ذخایر راهبردی خود ادامه دهد.
وی گفت عدم سرمایه گذاری کافی در صنعت نفت و گاز طبیعی می تواند به افزایش قیمت انرژی منجر شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی