۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۴۱۴۰۹

قرارداد نفتی هند و عربستان بهم خورد

شرکت ریلاینس اینداستریز هند برنامه فروش سهم در کسب و کار تبدیل نفت به مواد شیمیایی خود به شرکت آرامکوی سعودی را لغو کرد.
قرارداد نفتی هند و عربستان بهم خورد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    آرامکوی سعودی در پی این لغو این قرارداد اعلام کرد به بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در هند ادامه می دهد. هند فرصتهای رشد عظیمی در بلندمدت فراهم می کند و این شرکت به ارزیابی فرصتهای کسب و کار جدید و فعلی با شرکای احتمالی خود ادامه خواهد داد.
آرامکو یک تفاهم نامه غیرالزام آور در اوت سال ۲۰۱۹ برای ۲۰ درصد سهم در واحد تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی شرکت ریلاینس به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار، امضا کرده بود.
طبق اعلام آرامکو، ریلانس و آرامکو رابطه بلندمدتی دارند و به بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در هند ادامه می دهد.
شرکت ریلاینس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت همچنان شریک مورد ترجیح آرامکو در هند خواهد بود و به همکاری با این شرکت سعودی متعهد است.
بر اساس گزارش رویترز، ریلاینس ژوئن امسال اعلام کرده بود انتظار دارد توافق سرمایه گذاری با آرامکو نهایی شود و یاسر الرمیان را به عنوان مدیر مستقل هیات مدیره خود منصوب کرده بود. این اقدام پس از این که موکش آمبانی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود پاندمی و تبعات آن روی تقاضا برای سوخت، موانعی برای این قرارداد به وجود آورده است، امیدها به اجرایی شدن آن را زنده کرده بود.
ارزش سهام ریلاینس در پی اعلام این خبر در معاملات روز دوشنبه ۴.۲ درصد سقوط کرد. هدف ریلاینس از فروش سهم به آرامکو، کاهش مجموع بدهی بود که به ۴۱.۸ میلیارد دلار بالغ می شد. اما طی دو سال گذشته با فروش سهم در واحد دیجیتالی "جیو پلتفرمز" به شرکتهای جهانی شامل متا پلتفرمز، ریلاینس از بدهی آزاد شد. در این بین، ریلاینس در واکنش به آسیب دیدن تقاضا برای نفت و قیمتها از شیوع پاندمی کووید ۱۹، به انرژی تجدیدپذیر متمرکز شد و متعهد شد ۱۰.۱ میلیارد دلار در مدت سه سال برای تبدیل شدن به یک شرکت کربن خنثی تا سال ۲۰۳۵ هزینه کند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی