۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۴۲۲۴۳

تقاضا برای نفت کاهش می یابد

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون کووید ۱۹، تقاضا برای نفت در جهان را کاهش خواهد داد.
تقاضا برای نفت کاهش می یابد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،  IEA در گزارش ماهانه گفت اعلام کرد: «انتظار می رود افزایش موارد ابتلا به کووید 19 به صورت موقتی کند شود اما متوقف نشود و بهبود تقاضا برای نفت نیز در جریان است.»
در این گزارش آمده است: «اقدامات جدیدی که برای مهار گسترش ویروس اعمال شده است، احتمالاً در مقایسه با موج های قبلی کرونا، تأثیر ضعیف‌ تری بر اقتصاد خواهد داشت.»
آژانس بین المللی انرژی با اشاره به افزایش حفاری ها اعلام کرد آمریکا بیشترین افزایش تولید را برای دومین ماه متوالی به خود اختصاص خواهد داد.
همچنین اگر گروه اوپک پلاس به طور کامل محدودیت های تولید توافق شده خود را باز کند، تولید سالانه عربستان و روسیه نیز می تواند در سال آینده رکورد بزند.
در این صورت، عرضه نفت در جهان در سال آینده می تواند 6.4 میلیون بشکه در روز بالاتر رود؛ این درحالی است که  عرضه نفت در جهان در سال 2021 روزانه 1.5 میلیون بشکه افزایش یافته است.
IEA، پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سال جاری و سال آینده میلادی را 100 هزار بشکه برای هر سال کاهش داده است. دلیل این کاهش بیشتر به علت محدودیت های مسافرت ها و کاهش سوخت جت عنوان شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی