۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۴۳۴۰۷

افزایش قیمت نفت به دلیل تنش‌های شرق اروپا و خاورمیانه

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۱۴ دقیقه امروز (دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه) با ۸۱ سنت افزایش به ۸۸ دلار و ۷۰ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۷۲ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۸۶ سنت برای هر بشکه رسید.
افزایش قیمت نفت به دلیل تنش‌های شرق اروپا و خاورمیانه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۱۴ دقیقه امروز (دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه) با ۸۱ سنت افزایش به ۸۸ دلار و ۷۰ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۷۲ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۸۶ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (یکم بهمن‌ماه)، ۸۷ دلار و ۸۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۸۵ دلار و ۱۴ سنت بود.
قیمت نفت امروز دوشنبه (چهارم بهمن‌ماه) به‌دلیل نگرانی از اختلال در عرضه در پی افزایش تنش‌ها در اروپای شرقی و خاورمیانه افزایش یافت و این تنش‌ها می‌توانند بازار محدود کنونی را حتی محدودتر کنند. این در حالی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) همچنان به تلاش برای افزایش تولید ادامه می‌دهند.
کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد مؤسسه فوجیتومی گفت: روند افزایشی قیمت‌ها به‌دلیل خطر ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین، همچنین خاورمیانه ادامه دارد، در حالی که اوپک‌پلاس همچنان در رسیدن به هدف تولید خود ناکام باقی مانده است.
منبع:شانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی