۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۴۳۶۸۲
وزارت خارجه آمریکا:

در مذاکرات وین فقط روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در کنفرانس خبری روزانه خود در واشنگتن گفت، در جریان مذاکرات وین تمرکز اصلی فقط روی یک چیز و آن‌هم توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام است.
در مذاکرات وین فقط روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز هستیم
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در کنفرانس خبری روزانه خود در واشنگتن گفت، در جریان مذاکرات وین تمرکز اصلی فقط روی یک چیز و آن‌هم توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام است.
ند پرایس گفت: «آن‌چه در وین می‌گذرد فقط روی یک چیز متمرکز است و آن برنامه هسته‌ای ایران است. همان طور که می‌دانید ایران شماری از چالش‌ها را برای ایالات متحده، متحدان و شرکایمان و فراتر از آن ایجاد می‌کند.»
وی افزود: «یکی از آن چالش‌ها، گروه‌های نیابتی آن‌ها و همچنین گروه‌های تروریستی و دیگر بازیگران بی‌ثبات کننده در منطقه، از جمله حوثی‌ها، است. پس ما روی آن متمرکز هستیم. اما با ابزارهای دیگر روی آن متمرکز هستیم.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «چیزی که در وین روی آن متمرکز هستیم، بازگشت به توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی و دائمی روی برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کند و با راستی‌آزمایی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند.»
آمریکا مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران در وین با هماهنگی اتحادیه اروپا و حضور دیگر اعضای برجام برای بازگشت دوجانبه به پیروی کامل از این توافق آغاز کرده است که تاکنون هشت دور از آن برگزار شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی