۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۴۴۰۴۶

نصف شدن هدر رفت LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱

در بند الحاقی تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نفت مکلف شده است که میزان تزریق گازمایع به خط در مجتمع پارس جنوبی را نسبت به گذشته به کمتر از نصف کاهش دهد.
نصف شدن هدر رفت LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، در بند الحاقی تبصره یک لایحه بودجه 1401 وزارت نفت مکلف شده است که میزان تزریق گازمایع به خط در مجتمع پارس جنوبی را نسبت به گذشته به کمتر از نصف کاهش دهد.
بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1401 نشان می‌دهد این کمیسیون نمایندگان عضو کمیسیون تصمیمات خوبی برای ساماندهی وضعیت نابسامان مصرف و هدررفت گازمایع (LPG) در کشور اتخاذ کرده است.
بدین ترتیب طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، در بند الحاقی تبصره یک وزارت نفت مکلف شده است با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بهره‌گیری از منابع داخلی شرکت‌های تابعه، نسبت به اجرای طرح‌های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی به شرح زیر اقدام و بازپرداخت سرمایه‌گذاری انجام شده را از محل عواید حاصل از اجرای طرح‌ها پرداخت کند. این طرح‌ها عبارت است از:
اجرای طرح‌های جمع‌آوری، بازیافت و فرآورش گازهای مشعل بلاتکیف با هدف تولید حداقل 300 هزار تن در سال محصولات اتان و سنگین‌تر از گازهای مشعل بلاتکلیف در مناطق پارس جنوبی و مسجد سلیمان.
تکمیل طرح‌های بازیافت، تصفیه، سردسازی و انتقال پروپان و بوتان (ال.پی.جی) در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی و تامین تجهیزات باقیمانده از سازندگان داخلی یا خارجی، به نحوی که میزان تزریق گازمایع در سال 1401 به کمتر از نصف تزریق گازمایع به خط در سال گذشته کاهش یابد.
اجرای طرح‌های افزایش ضریب بازیافت اتان در پالایشگاه‌های گازی کشور برای تامین پایدار خوراک صنایع پتروشیمی کشور.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی