۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۱۴۴۰۵۲
مدیرعامل پتروشیمی شیراز اعلام کرد:

پتروشیمی شیراز می تواند تامین کننده اصلی کود اوره برزیل باشد

دکتر امین امرایی، مدیر عامل پتروشیمی شیراز با اشاره به سفر اخیر ترزا کریستینا، وزیر کشاورزی برزیل به این شرکت و مطرح شدن موضوع مبادله کود اوره با محصولات تولیدی برزیل اظهار داشت: پتروشیمی شیراز می تواند تامین کننده اصلی کود اوره برای صادرات به برزیل باشد.
پتروشیمی شیراز می تواند تامین کننده اصلی کود اوره برزیل باشد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، دکتر امین امرایی، مدیر عامل پتروشیمی شیراز با اشاره به سفر اخیر ترزا کریستینا، وزیر کشاورزی برزیل به این شرکت و مطرح شدن موضوع مبادله کود اوره با محصولات تولیدی برزیل اظهار داشت: پتروشیمی شیراز می تواند تامین کننده اصلی کود اوره برای صادرات به برزیل باشد.
دکتر امرایی با اشاره به توانمندی های پتروشیمی شیراز در تولید کود اوره، افزود: در سال گذشته میلادی میزان قابل توجهی از محصول کود اوره تولیدی این شرکت به کشور برزیل صادر شده است که این میزان قابل افزایش نیز خواهد بود.
مديرعامل پتروشيمي شیراز همچنين اظهار کرد: پتروشیمی شیراز علاوه بر تولید کود اوره توان توليد و صادرات كود مايع UAN بعنوان محصولی با کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به کود اوره را دارد، پتروشیمی شیراز به عنوان نخستین شرکت پتروشیمی کشور در تولید اوره یکی از موفق ترین شرکت ها در امر تولید و صادرات محصولات کودهای کشاورزی است که می تواند نقش موثری در توسعه صادرات کود های کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله برزیل داشته باشد.
امرایی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن کود اوره از کشورمان به برزیل صادر می‌ شود ادامه داد: در قالب مبادلات پایاپای می‌توان این ظرفیت را‌‌‌‌‌‌‌‌ با فعالیت دوچندان شرکت های تولید کود اوره و همچنین پتروشیمی شیراز به ۲ میلیون تن در سال رساند.
مدير عامل پتروشيمي شیراز به توافق اخیر مسوولان وزارت جهاد کشاورزی با کشور برزیل اشاره کرد و ادامه داد: عمده صادرات ایران به برزیل کود اوره است، طی توافقی جدید بین ایران و برزیل ۴۰۰ هزارتن کود اوره با نهاده‌های دامی این کشور مبادله می شود و پتروشیمی شیراز نقش اساسی در تامین کود اوره مورد نیاز برای صادرات به برزیل دارد.
وی ابراز امیدواری کرد سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران و بازدید ترزا کریستینا از پتروشیمی شیراز موجب تسهیل در روابط و تبادلات تجاری و کاهش بروکراسی بین دو کشور شود و هر دو کشور توانمندی  مبادلات پایاپای با یکدیگر را دارند و امید است زمینه افزایش بیشتر تولید در سال مانع زدایی از تولید فراهم گردد.
لازم به ذکر است، اخیرا در نشستی که با حضور وزیر کشاورزی برزیل و هیئت همراه در محل کارخانه پتروشیمی شیراز برگزار شد، ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل به همراه سفیر این کشور و هیأت همراه متشکل از تجار و بازرگانان برزیلی از امکانات تولید کود اوره در پتروشیمی شیراز بازدید کردند.
وزیر کشاورزی برزیل ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور و قدردانی از مسولان ایرانی که نگاه سازنده ای به ارتقا روابط تجاری بین ایران و برزیل دارند و پتانسیل های ویژه موجود در ایران از جمله تامین کود اوره کشاورزی مورد نیاز برزیل را موضوع با اهمیتی دانست که مطمئنا در افزایش مراودات تجاری و افزایش سطح همکاری دو کشور موثر خواهد بود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی