۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۴۴۲۴۶
سخنگوی دولت آلمان خبر داد؛

توافق برای اخراج بانک‌های روسیه از سوئیفت

سخنگوی دولت آلمان از توافق برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده درباره قطع ارتباط بعضی بانک های روسیه با سیستم سوئیفت خبر داد.
توافق برای اخراج بانک‌های روسیه از سوئیفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سخنگوی دولت آلمان از توافق تعدادی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برای کنار گذاشتن برخی بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت (نظام بین المللی مبادلات بین بانکی) خبر داد.
بر اساس این گزارش سخنگوی دولت آلمان گفت: آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا، فرانسه، ایالات متحده و کمیساریای اروپا با تحریم‌های مالی جدید و شدیدی علیه روسیه از جمله قطع ارتباط برخی بانک‌های این کشور با سیستم سوئیفت موافقت کردند.
همچنین «اورسولا فن درلاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید پیشنهاد قطع دسترسی چند بانک روسیه به سامانه مبادلات بانکی سوئیفت را به رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه ارائه خواهد کرد.
این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیش از این ضمن درخواست از متحدان اروپایی و غربی برای حمایت از طرح حذف روسیه از نظام بین المللی مبادلات بین بانکی (سوئیفت) افزود: امیدواریم آلمان و مجارستان شجاعت و شهامت کافی برای حمایت از طرح حذف روسیه از سوئیفت را داشته باشند. این در حالی است که ایتالیا از حذف روسیه از سوئیفت حمایت کرده و اعلام کرده است کمک‌های دفاعی خود را در اختیار ما قرار می‌دهد. ما حمایت کامل اتحادیه اروپا برای اخراج روسیه از سوئیفت را به دست می‌آوریم.
رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: ملت اوکراین حق دارد به عضویت در اتحادیه اروپا دست یابد و تأیید عضویت ما در این اتحادیه نشان دهنده حمایت آنها از ما خواهد بود.
منبع:مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی