۳
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۴۴۴۲۱
اخلاقی:

۴۰ درصد از ظرفیت بانک تجارت در اختیار صنعت نفت و گاز است

هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت در آیین امضای تفاهم نامه خط لوله پارس که بین بانک تجارت و شرکت ملی پالایش و پخش منعقد شد گفت: بانک تجارت همواره حامی مالی پروژه های ملی خاصه توسعه صنعت نفت و گاز بوده، پروژه هایی چون سد کارون ۳، انتقال آب خلیج فارس، تاسیس بزرگراه‌ها از جمله پروژه های ملی بوده که با سرمایه‌گذاری بانک تجارت به فرجام رسیده است.
۴۰ درصد از ظرفیت بانک تجارت در اختیار صنعت نفت و گاز است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت در آیین امضای تفاهم نامه خط لوله پارس که بین بانک تجارت و شرکت ملی پالایش و پخش منعقد شد گفت: بانک تجارت همواره حامی مالی پروژه های ملی خاصه توسعه صنعت نفت و گاز بوده، پروژه هایی چون سد کارون ۳، انتقال آب خلیج فارس، تاسیس بزرگراه‌ها از جمله پروژه های ملی بوده که با سرمایه‌گذاری بانک تجارت به فرجام رسیده است. در حوزه نفت و پتروشیمی نیز، بانک تجارت اخیرا تفاهم نامه ای با پالايشگاه کرمانشاه به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو امضا کرده است. از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار نقل و انتقالات وجوه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی توسط بانک تجارت انجام شده است. وی افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت پرداخت های مستقیم و غیر مستقیم بوده و ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز تامین مالی در راستای توسعه پروژه های نفت و پتروشیمی بوده است.
شایان ذکر است تفاهم نامه خط لوله پارس در راستای، تامین کسری و توزیع بهينه سوخت مورد نیاز استان فارس، استفاده از خط لوله به عنوان جایگزین حمل و نقل جاده ای و افزایش سهم انتقال فرآورده‌های از طریق خط لوله، کاهش تردد جاده ای در نتیجه کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی و کاهش هزینه های عملیاتی و همچنین کاهش مخاطرات جاده ای و زیست محیطی و افزایش حجم ذخیره سازی نفت و فرآورده‌های نفتی در استان فارس صورت گرفته است.

تامین سوخت پایدار در نوروز

در حاشیه این مراسم جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای واردات بنزین دارید، گفت: ما پیش بینی ذخیره سازی را داریم؛ تاکنون جلساتی را که برگزار می کردیم مربوط به تامین سوخت زمستانی بود و آخرین جلسه در این باب را این هفته برگزار کردیم.
وی افزود: از این به بعد عمده تمرکز برای تامین بنزین درایام عید است که ظرفیت ها را ایجاد کنیم و پیش بینی کردیم در کل کشور باتوجه به میزان مصرف سوخت رسانی مطمئن را داشته باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی