۳
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۱۴۴۵۴۳
حسین شیوا خبر داد:

سفارش ساخت کشتی ۱۱۳ هزارتنی توسط شرکت ملی نفتکش

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افرامکس به شرکت‌های داخلی در راستای برنامه های جدید این شرکت در حمایت از توان داخل خبر داد.
سفارش ساخت کشتی ۱۱۳ هزارتنی توسط شرکت ملی نفتکش
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افرامکس به شرکت‌های داخلی در راستای برنامه‎ های جدید این شرکت در حمایت از توان داخل خبر داد.
حسین شیوا به دور جدید حمایت و پشتیبانی‎ های شرکت ملی نفتکش ایران از صنایع و شرکت‎های داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و تحقق حمایت از داخل، پس از سالها و در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افراماکس به مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس در دستور کار و اجرا قرار گرفته است که قرارداد آن به زودی امضاء خواهد شد.  
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، ظرفیت این کشتی نفتکش را 113 هزار تن اعلام کرد و گفت: طبق سفارش شرکت ملی نفتکش، این کشتی نفتکش، اولین کشتی دوگانه‎سوز ساخت داخل خواهد بود که با سوخت LNG  و نفت کوره با سولفور کم (زیر نیم درصد) فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: این نفتکش افرامکس که سازگار با محیط زیست و براساس آخرین استانداردهای سازمان بین ‎المللی دریانوردی (IMO) طراحی و ساخته می‎شود، با فاز سه شاخص طراحی راندمان انرژی (EEDI) مطابقت خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه با سفارش و ساخت این کشتی نفتکش شاهد اشتغالزایی چند هزار نفری در مجموعه صنایع کشتی ‎سازی و رونق صنایع جانبی و وابسته به این صنعت خواهیم بود، افزود: امیدواریم با سفارش ساخت و همچنین تحویل به موقع این کشتی نفتکش، شاهد سفارشات ساخت بیشتری به شرکت‎های داخلی باشیم.
شیوا همچنین از جدیت شرکت ملی نفتکش ایران در انجام تعمیرات کشتی‎های ناوگان این شرکت در داخل خبر داد و گفت: تاکنون تعمیر ۲۴ کشتی نفتکش و شناور به یاردهای داخلی واسپاری شده است که این روند باهدف حمایت از صنایع داخلی و ایجاد اشتغال در کشور، با قوت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران همچنین اضافه کرد: علاوه بر این، تامین ملزومات کشتی‎ها از قبیل رنگ، روغن و مواد شیمیایی از شرکت‎ها و صنایع داخلی نیز در حال انجام است که باعث جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی