۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۴۴۷۴۰

آلمان: پیش‌نویس متن توافق هسته‌ای آماده است

سخنگوی وزارت خارجه آلمان از آماده بودن پیش‌نویس توافق و لزوم گرفتن تصمیمات سیاسی در پایتخت کشور‌های طرف توافق سخن گفت.
آلمان: پیش‌نویس متن توافق هسته‌ای آماده است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شد که کار بر روی پیش نویس متن نهایی توافق هسته‌ای کامل شده است و «اکنون باید تصمیمات سیاسی لازم در پایتخت‌ها گرفته شود»
به گزارش آسوشیتد پرس، کریستوفر برگر گفته است: «ما امیدواریم که این مذاکرات به سرعت تکمیل شود».
شب گذشته نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما هنوز به آنجا نرسیده ایم».
اظهارات مقامات کشور‌های غربی در مورد قریب‌الوقوع بودن دستیابی به توافق در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه همچنان بر رعایت مواضع و خطوط قرمز کشورمان در مذاکرات تاکید دارد. وی شب گذشته گفت به نقطه نهایی توافق بیش از هر زمان نزدیک شده‌ایم، اما نکته مهم در دستیابی به توافق، رفتار واقع‌بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات جدید و نادرست است.
به گفته وزیر خارجه کشورمان، ایران در مذاکرات چهار خط قرمز داشته که دو مورد آن حل شده و دو مورد آن همچنان باقی مانده است. در صورت ارائه تضمین برای دریافت این دو خواسته در کوتاه‌ترین زمان توافق حاصل خواهد شد.
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اظهار امیدواری کرده است که به زودی بتوان به توافق دست یافت. این در حالی است که ۴۹ سناتور آمریکایی به بایدن گفته اند از توافقی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود نکند، حمایت نخواهند کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی