۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۴۵۱۴۰

ضرر ۵ میلیارد دلاری شرکت نفتی شل با خروج از روسیه

شرکت نفتی شل اعلام کرد که تا حدود پنج میلیارد دلار به دلیل تصمیم خروج از روسیه از دست می دهد.
ضرر ۵ میلیارد دلاری شرکت نفتی شل با خروج از روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، این آمار بیشتر از میزانی است که شرکت شل قبلا پیش‌بینی کرده بود. شرکت شل در بیانیه خود آورده است که با این حال این میزان از دست دادن دارایی بر درآمد این شرکت تاثیری نمی گذارد.
شل پیشتر میزان از خسارت خود را در پی اجرایی شدن تصمیم خروج از روسیه  ۳.۴ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود.
سخنگوی شل گفت که این افزایش برآورد خسارت به دلیل تأثیرات احتمالی مازاد به قراردادها و زیان های امور اعتباری در روسیه مربوط است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه در چهل و دومین روز جنگ همچنان ادامه دارد. یکی از اقدامات غرب در قبال اقدام روسیه اعمال تحریم هایی در حوزه بانک، انرژی و شخصیت های سیاسی است که مساله خروج شرکت های بزرگ از روسیه و نیز شرکت ةای مرتبط با حوزه انرژی نیز از همین دست است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی