۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۴۵۲۶۳

طرح تبدیل پلاستیک به سوخت در آمریکا لغو شد

شرکت آمریکایی برایتمارک طرح ساخت بزرگ‌ترین تأسیسات تبدیل پلاستیک به سوخت با استفاده از فناوری بازیافت شیمیایی در ایالت جورجیا آمریکا را لغو کرد.
طرح تبدیل پلاستیک به سوخت در آمریکا لغو شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، شرکت برایتمارک انرژی و یکی از شهرستان‌های ایالت جورجیا در ایالات متحده آمریکا برنامه‌ خود برای ساخت بزرگ‌ترین تأسیسات جهان به‌منظور تبدیل ضایعات پلاستیکی به سوخت، لغو کردند، توافقنامه فشخ این طرح روز دوشنبه (22 فروردین‌ماه) منتشر شد.
روند اجرای طرح‌های تبدیل ضایعات پلاستیکی به سوخت در واکنش به افزایش حجم زباله‌های پلاستیکی به تازگی در صنعت پتروشیمی به شدت رواج یافته است، از این رو لغو چنین طرحی نوعی آسیب به این روند خواهد بود.
بر اساس مطالعه‌ای طی سال 2017 میلادی در مجله ساینس ادونسز(Science Advances)، بیش از 90 درصد زباله‌ها دور ریخته یا سوزانده می‌شوند زیرا هیچ راه ارزانی برای تغییر کاربری وجود ندارد.
این پروژه آخرین مورد از تلاش‌های ناموفق برای استقرار فناوری بازیافت شیمیایی یا پیشرفته در مقیاس تجاری برای حل مشکل رو به رشد زباله‌های پلاستیکی در جهان بود.
بر اساس بررسی خبرگزای رویترز، 30 پروژه ازسوی 22 شرکت بازیافت پیشرفته در سه قاره در نظر گرفته شده‌اند که بیشتر آنها تعطیل شده‌اند یا از برنامه بسیار عقب هستند.
طرحی که شرکت برایتمارک انرژی به عنوان بزرگترین پروژه بازیافت پیشرفته جهان از آن یاد می‌کرد دیگر به نفع شرکت یا مقام‌های رسمی نیست.
صنعت پتروشیمی از این فناوری به‌عنوان راهی برای فرآوری انواع پلاستیک استفاده کرده است و فرآیند هزینه‌بر و سنتی جداسازی و بازیافت سنتی را حذف می کند.
برایتمارک پیش‌تر اعلام کرده بود که طرح بازیافت ضایعات پلاستیک به سوخت قرار بود با استفاده از فناوری پیرولیز پلاستیک‌های ضایعاتی سخت مانند فیلم‌ها و استایروفوم به 64 میلیون گالن گازوئیل کم گوگرد و نفتای ترکیبی و 20 میلیون گالن موم تبدیل شود.
هدف از اجرای این طرح شیمیایی حذف سالانه400 هزار تن ضایعات پلاستیکی از محل‌های دفن زباله و زباله‌سوزها بود.
ماه‌ها پیش، شهردار منطقه ماکون بیب با اشاره به نگرانی‌ها درباره شرایط ایمنی فرآیندی اثبات‌نشده حمایتش از این طرح پیشنهادی را پس گرفت.
منبع:نیپنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی