۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۴۵۶۲۶
سنگ تمام پتروفرهنگ برای فرهنگیان

سودآوری ۹ هزار میلیارد ریالی هلدینگ پتروفرهنگ

هلدینگ پتروفرهنگ در سال مالی ۱۴۰۰ علاوه بر سودآوری ۹ هزار میلیارد ریالی، افتتاح موفقیت آمیز مجتمع پتروشمی سبلان در دومین سال متوالی و پس از بهره‌برداری از پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پتروشیمی‌های دنا و سیراف در سال‌های آینده، سودآوری چشمگیر برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را تضمین خواهد کرد.
سودآوری ۹ هزار میلیارد ریالی هلدینگ پتروفرهنگ
شرکت پتروفرهنگ علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌های موجود توانست موفقیت‌های مهمی کسب کند، به ویژه اینکه اکسیژن مورد نیاز پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه را جهت تداوم تولید در این مجتمع با حداکثر توان تأمین کرده و با افتتاح موفقیت‌آمیز مجتمع پتروشمی سبلان، جایگاه این هلدینگ و همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان را در صنعت پتروشیمی کشور تثبیت کرده است.
به گزارش نفت ما، اکسیژن مورد نیاز پتروشیمی سبلان نیز از آبان ماه سال 1400 تامین شده است و این مجتمع اکنون در حال تولید مستمر و پایدار است و در صورت ثبات در شرایط و دریافت خوراک و یوتیلیتی های مورد نیاز واحدها، با استمرار و تحقق تولید با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت، در دوره جاری و سال‌های آتی مجموعه پتروفرهنگ منابع مالی قابل قبولی را کسب خواهد کرد.
نظارت‌های حاکمیتی و راهبردی اثربخش ستاد در این هلدینگ ارتقاء پیدا کرده و ساختار سازمانی این شرکت توسعه یافته و با تقویت نیروهای متخصص در مجموعه، حرکت پتروفرهنگ حرفه‌ای‌تر و روند رو به رشدی را آغاز کرده است. در این رابطه تحولات ستادی در امر توانمندسازی شرکت‌های زیر مجموعه نقش بسزایی داشته و به پیشرفت نسبی آنها کمک کرده است.
در خصوص پروژه‌های در دست اجرای پتروفرهنگ، شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه دنا و بیش از ۵۰ درصدی پروژه متانول سیراف هستیم و این پروژه‌ها به ترتیب در پایان سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در مدار تولید قرار خواهند گرفت. از این رو، پتروفرهنگ به یکی از تولید کنندگان عمده متانول در ابعاد بین‌المللی تبدیل خواهد شد.
پروژه پتروشیمی کیان نیز در ردیف بااهمیت‌ترین پروژه‌های در دست اجرای پتروفرهنگ است که خوشبختانه این هلدینگ تاکنون به تعهدات مالی خود در بخش آورده سهامداران عمل کرده و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۴ این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد. پروژه کیان به عنوان یک مگاپروژه در زمینی ۷۵ هکتاری، یکی از استراتژیک ترین پروژه‌های صنعت پتروشیمی بوده و با اولویت دوم تأمین فاینانس در بانک مرکزی، به یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.
البته برخی تهدیدات راهبردی برای صنعت پتروشیمی نیز وجود دارد که می‌توان به محدودیت های کسب سود حداکثری، افزایش قیمت خوراک، تضمین خوراک مورد نیاز و دشواری‌های مقابله با تحریم، اشاره کرد اما مطالعات فنی و اقتصادی و اقدامات راهبردی در مسیر رفع موانع مذکور به منظور رشد اقتصادی شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی