۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۴۵۷۵۱
با تلاش روسیه برای ادامه صادرات گاز؛

قیمت گاز طبیعی در اروپا کاهش یافت

قیمت گاز طبیعی در اروپا در پی تلاش روسیه برای مطمئن کردن خریداران از امکان ادامه خرید گاز این کشور بدون نقض تحریمها، کاهش پیدا کرد.
قیمت گاز طبیعی در اروپا کاهش یافت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، بهای گاز هلند که قیمت پایه گاز طبیعی در اروپاست، در معاملات روز دوشنبه حداکثر ۳.۲ درصد کاهش یافت. گازپروم در نامه‌ای به مشتریان اروپایی که توسط بلومبرگ مشاهده شد، به آنها اطمینان داد می‌توانند به پرداخت پول گاز بدون نقض تحریمها ادامه دهند. این شرکت به مشتریان اروپایی خود اعلام کرد دستور جدیدی از سوی کرملین در چهارم مه برای شفاف سازی روند تعیین شده در فرمان اولیه درباره پرداخت به روبل منتشر شده است. هنوز معلوم نیست آیا این سند جدید برای رفع نگرانیهای اتحادیه اروپا کافی خواهد بود یا خیر.
لهستان و بلغارستان نخستین کشورهایی بودند که به دلیل خودداری از پذیرش شرایط جدید، با قطع عرضه گاز روسیه روبرو شدند. مهلت کشورهای دیگر برای پرداخت پول گاز اواخر ماه جاری سر می‌رسد.
عرضه فراوان گاز طبیعی مایع و هوای گرم‌تر، مانع صعود بیشتر قیمتها شده است. دمای هوای بالاتر از حد میانگین در سراسر اروپا و انگلیس برای دو هفته آینده پیش بینی می‌شود.
گاز برای تحویل در ماه آینده ساعت هشت و ۱۸ دقیقه صبح به وقت آمستردام، ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۱ یورو در هر مگاوات ساعت رسید. قیمت این معاملات روز جمعه برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، معامله‌گران و سیاست‌گذاران به دقت سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور اوکراین در مراسم روز پیروزی روز دوشنبه را دنبال می‌کنند. ممکن است در جریان این سخنرانی، پوتین گامهای بعدی جنگ در اوکراین را اعلام کند. در آستانه این سخنرانی، سران گروه هفت متعهد شدند نفت روسیه را تحریم کنند و این تصمیم به نگرانی‌ها در بازار گاز افزود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی