۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۴۵۸۵۱
پیشرفت ۲۰ درصدی در ۶ ماه

بهره‌برداری بزرگ‌ترین واحد تقطیر کشور در پالایشگاه آبادان

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از افتتاح واحد تقطیر این طرح در آینده نزدیک خبر داد.
بهره‌برداری بزرگ‌ترین واحد تقطیر کشور در پالایشگاه آبادان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، احمد فرزانه در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت، هدف از اجرای این طرح را تثبیت ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه‌ای و بهبود کیفیت فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه عنوان کرد.
وی گفت: قرارداد طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با هدف بهینه‌سازی، سودآور کردن و استانداردسازی محصولات تولیدی پالایشگاه، همچنین تثبیت ظرفیت پالایشگاه با احداث واحدهای جدید و جمع‌آوری واحدهای قدیمی در سال ۱۳۹۶ منعقد شد.
مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان تاکید کرد: در این طرح افزون بر تثبیت ظرفیت پالایشگاه، تمامی محصولات تولیدی در واحدهای تصفیه هیدروژنی، تصفیه خواهد شد.
فرزانه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۶ تصریح کرد: واحدهای تقطیر اتمسفریک، تقطیر در خلأ، گاز مایع، هیدروکراکر، تولید هیدروژن، تفکیک نفتا و واحدهای یوتیلیتی و تأسیسات جانبی با اعتباری بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار در حال احداث است.
وی بیان کرد: در بخش دوم از طرح مذکور احداث واحدهای تصفیه هیدوژنی نفت سفید، نفت گاز، نفتا، رفورمینگ کاتالیستی و ایزومریزاسیون به‌همراه واحدهای یوتیلیتی و تأسیسات جانبی با برآورد اعتباری به میزان ۱.۷ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.
مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان گفت: در افتتاح این بخش از طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، بزرگ‌ترین واحد تقطیر نفت خام کشور و مرتفع‌ترین مشعل پالایشگاهی در سرویس قرار خواهند گرفت.
فرزانه میزان پیشرفت کلی این طرح را ۹۲.۳ درصد اعلام کرد و گفت: ۹۴ درصد پیشرفت در بخش مهندسی، ۹۷ درصد بخش تدارکات کالا و ۸۲ درصد بخش ساختمان و نصب گزارش شده است.
وی از پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح در ۶ ماهه اخیر در بخش ساختمان و نصب پروژه و اشتغال حدود ۷ هزار نفر نیروی کار در قالب شرکت‌های پیمانکاری ایرانی خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی