۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۴۷۲۶۰

استعفای کشتی‌های حامل نفت ایران

نفتکش‌هایی که پیش از این نفت ایران را حمل می‌کردند، اکنون نفت روسیه را حمل می‌کنند.
استعفای کشتی‌های حامل نفت ایران
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بررسی شرکت تحلیل اطلاعات کشتیرانی "ورتکسا" نشان می‌دهد ۱۱ کشتی که پیش از این نفت ایران را حمل می‌کردند، از آوریل حامل نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه شده اند و ۱۶ بارگیری محموله در این مدت را انجام دادند. اکثر این کشتی‌ها، افرامکس هستند که معمولا ۷۳۰ هزار بشکه نفت حمل می‌کنند.
آرمن عزیزیان، تحلیلگر بازار نفت ورتکسا در یادداشتی نوشت: با عقب نشینی شرکتهای بیشتر از حمل نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه، کسانی که با تجارت نفت تحریمی آشنا هستند، از نفتکشهای خود برای کمک به روسیه برای صادرات نفت شرق سوئز استفاده می‌کنند.
طبق آمار ورتکسا، محموله‌های روسی در نیمه نخست ژوییه به ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش در مقایسه با آوریل نشان می‌دهد. این کشتی‌ها شامل نفتکش‌های بسیار بزرگی (VLCC) هستند که ظرفیت حمل حدود دو میلیون بشکه نفت را دارند.
شمار رو به رشدی از نفتکش‌ها، فرستنده‌های ماهواره‌ای خود را خاموش می‌کنند و انتقال کشتی به کشتی نفت اورال روسیه را در آتلانتیک انجام می‌دهند. این روش اغلب برای پنهان کردن بارگیری یا تخلیه محموله‌ها استفاده می‌شود. از ۱۴ کشتی VLCC و افرامکس که در هفته‌های اخیر فرستنده خود را خاموش کرده‌اند، پنج کشتی پیش از این نفت ایران را حمل کرده بودند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، از آنجا که کشتی‌ها و بیمه گران بیشتری از معاملات مربوط به نفت روسیه از زمان حمله نظامی مسکو به اوکراین کنار کشیده‌اند، نفتکش‌های باقی مانده که تمایل دارند چنین قراردادهای مهمی را انجام دهند، می‌توانند نرخ بیشتری مطالبه کنند.
 
منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی