۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
کد مطلب : ۱۴۷۶۲۸

غارت روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت سوریه

وزارت نفت و منابع معدنی سوریه اعلام کرد: در نیمه نخست امسال حدود ۱۴.۵ میلیون بشکه نفت تولید شدو روزانه ۶۶ هزار بشکه توسط نیرروهای آمریکایی غارت می شود.
غارت روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت سوریه
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وزارت نفت و منابع معدنی افزود: میانگین تولید سوریه روزانه ۸۰.۳ هزار بشکه نفت است و از این مجموع ۱۴.۲ هزار بشکه به پالایشگاه ها تحویل می شود در حالی که نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدوران آنها روزانه ۶۶ هزار بشکه از میادین اشغالی منطقه شرقی را غارت می کنند.
 وزارت نفت گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۲ میلیارد متر مکعب گاز تولید شد و  ۸۲ درصد از گاز تولیدی به وزارت برق، ۳ درصد به وزارت صنعت و ۱۵ درصد به وزارت نفت تحویل داده می شود.
وزارت نفت همچنین از تصفیه حدود یک میلیون و 990 هزار تن نفت در پالایشگاه های حمص و بانیاس خبر و توضیح داد: در نیمه نخست امسال ۳۵۵ هزار تن بنزین ممتاز، ۵۴۵ میلیون تن گازوئیل و ۹۶۰ هزار تن سوخت تولید شد.
این وزارتخانه همچنین درباره خسارات وارد شده به بخش نفت و منابع معدنی در جنگ تروریستی علیه سوریه گفت: ۲۳۵ نفر به شهادت رسیدند و ۴۶ نفر زخمی و ۱۱۲ نفر ربوده شدند.
وزارت نفت افزود: مجموع خسارت مستقیم و غیرمستقیم جنگ تروریستی علیه سوریه از زمان شروع آن تا اواسط سال جاری به حدود ۱۰۵ میلیارد دلار رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی