۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۴۸۰۱۴

امید آلمان به گاز مایع کانادا

صدر اعظم آلمان امیدوار است گاز مایع کانادا به آن کشور کمک کند تا از واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه بی نیاز شود.
امید آلمان به گاز مایع کانادا
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز سه شنبه و در آخرین روز سفر رسمی خود به کانادا که طی آن، اتاوا قابلیت اقتصادی و سرعت راه اندازی پایانه‌های صادراتی جدید را کم اهمیت جلوه داد، گفت آلمان امیدوار است گاز طبیعی مایع کانادا (LNG) به آن کشور کمک کند تا از واردات گاز از روسیه بی نیاز شود.
صدراعظم آلمان که به کانادا سفر کرده است از یک اتحاد هیدروژنی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، با هدف سرعت بخشیدن به روند صادرات این سوخت پاک به آلمان تا قبل از سال ۲۰۲۵ خبر داد.
صدر اعظم آلمان طی کنفرانسی اقتصادی که در تورنتو برگزار شد گفت: در حالی که آلمان با سرعت از انرژی روسیه فاصله می‌گیرد، کانادا شریک انتخابی آلمان به حساب می‌آید.
اولاف شولتز افزود: در حال حاضر، این به معنای افزایش واردات گاز طبیعی مایع ما هست و ما امیدوار هستیم گاز طبیعی مایع کانادا نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
کانادا در حال حاضر هیچ پایانه گاز طبیعی مایع ندارد. با وجود این، دو پایانه در سواحل غربی کشور در حال ساخت است.
اتاوا به بالا بردن ظرفیت صادرات خود اقدام می‌کند تا بتواند از حالا تا پایان سال، یکصد هزار بشکه گاز طبیعی مایع در روز تولید کند؛ و این در حالی است که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، اروپا تلاش می‌کند وابستگی خود به روسیه را در زمینه انرژی کاهش دهد.
جاستین ترودو در گفتگو با مطبوعات اعلام کرد کشورش نقش خود را در زمینه کمک به تحویل انرژی جهان ایفا می‌کند. وی افزود: هدفش این است که از کانادا یک کشور صادرکننده بزرگ انرژی سبز مانند هیدروژن بسازد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی