۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۴۸۴۹۹
مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به "نفت ما":

نمونه‌برداری و آنالیز محصول در صادرات خوداظهاری فرآورده‌های نفتی انجام شده‌است

  مراسم رونمایی از ۵ طرح ملی زیرساختی در راستای تکالیف قانونی ابلاغی به این شرکت با حضور مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مدیرعامل شرکت ملی پخش، مدیران عامل بانکهای ملت و تجارت، در ۲۰ شهریور ماه برگزار شد.
نمونه‌برداری و آنالیز محصول در صادرات خوداظهاری فرآورده‌های نفتی انجام شده‌است
 مراسم رونمایی از 5 طرح ملی زیرساختی در راستای تکالیف قانونی ابلاغی به این شرکت با حضور مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مدیرعامل شرکت ملی پخش، مدیران عامل بانکهای ملت و تجارت، در 20 شهریور ماه برگزار شد.مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش با تاکید بر صدور مجوز احداث جایگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، از حذف امضاهای طلایی در این زمینه خبر داد. مدیرعامل شرکت ملی پخش نیز از شرکت ملی پخش به عنوان نخستین شرکت از شرکتهای تابعه وزارت نفت در پیوستن به درگاه ملی مجوزها یاد کرد. در ادامه گزارش خبرنگار نفت ما از این رویداد و نشست خبری مربوطه ارائه می شود.
شرکت ملی پالایش و پخش در توسعه سوختهای جایگزین وظایف خود را انجام داده است
سالاری در پاسخ به پرسش «نفت ما» مبنی بر اینکه اتحادیه سوختهای جایگزین معتقد است که شرکت ملی پالایش و پخش و نهادهای متولی دوگانه سوز کردن خودروها ، مساعی لازم را نداشته اند چون هنوز بر باور بنزین به عنوان سوخت غالب کشور اصرار دارند نه سبد سوختهای جایگزین گفت: با تلاش شرکت ملی پالایش و پخش، امروزه جایگاههای سوخت سی ان جی افزایش داشته است و ظرفیت مازاد هم داریم.
وی افزود: در برنامه دهه ۸۰ با تبصره ۱۱ این طرح اجرایی شد. خودروهای فرسوده خارج و جایگزین می‌شدند، در حوزه واردات نیز به همین ترتیب بود که شرط اسقاط را مدنظر قرار داده بودند.
سالاری با اشاره به این که بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز دنبال می‌شود،  گفت:‌ در حوزه نوسازی حمل و نقل عمومی نیز در وزارت صمت، طرح موضوع شده است تا بتوانیم به‌تدریج طرح جایگزینی را پیش ببریم به‌طوری که این طرح می‌تواند مقداری از مسائل محیط زیستی را حل کند و کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد که البته این امر منوط به اینست که ما در حوزه خودروسازی هم به سمت کاهش مصرف سوخت حرکت کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هدف ما اینست که توسعه ناوگان سی‌ان‌جی را از حوزه خودروهای سبک به سمت خودروهای دیزلی و سنگین ببریم و این موضوع در حال پیگیری است و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه خواهیم داشت، همچنین در حوزه مخازن کامپوزیت در حال پیگیری طرح‌هایی هستیم که به بحث توسعه ناوگان سی‌ان‌جی کمک خواهد کرد.
سالاری گفت:‌ تلاش می‌کنیم افزون بر اینکه توسعه ظرفیت، مستمر باشد، ‌در بخش نگهداشت، ‌تعمیر و تامین قطعه و کالا نیز بتوانیم از تجهیزات بومی‌سازی شده در داخل کشور و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.
وی افزود:‌ کشورهایی نیز از امکانات ما بازدید کرده‌اند و با توجه به جایگاه دومی ما در زمینه توسعه سی‌ان‌جی - به لحاظ تعداد جایگاه و مجاری عرضه و تعداد خودروهای موجود در چرخه حمل و نقل - امیدواریم بتوانیم نسبت به صدور خدمات فنی - مهندسی در این حوزه از شرکت‌های تامین‌کننده و تولیدکننده تجهیزات و کالا استفاده کنیم. افزون بر آن، مذاکراتی نیز انجام شده است تا از ظرفیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حوزه سی‌ان‌جی در خارج از مرزها استفاده کنیم.
نمونه برداری و آنالیز محصول در صادرات فرآورده های نفتی به روش خوداظهاری انجام شده است
سالاری در پاسخ به پرسش دیگر "نفت ما" مبنی بر اینکه با روش خود اظهاری و نه فرمولاسیون در فاصله سالهای 1399 و 1400 بالغ بر 5000 کوتاژ صادرات فرآورده به ارزش 30 تا 80 هزار میلیارد تومان از کشور خارج شده و به بیت المال خسارت وارد شده و موضع شرکت ملی پالایش و پخش چیست اظهار داشت: صادرات فرآورده های نفتی بر مبنای خود اظهاری بنا به مجوزی بوده که یک سری مجموعه ها برای پیشگیری از قاچاق سوخت داشتند. البته در گمرک نمونه برداری و آنالیز لازم انجام شده و با مجوز و کد استاندارد مقایسه شده تا انحرافی نداشته باشد و یارانه ای نباشد و یا از بورس خریداری شده قطعا اگر درصد انحراف و مغایرت بوده معادل آن به خزانه واریز شده است.
صرفه‌جویی ۳۷۰ میلیون لیتری بنزین با جایگزینی ۲۱۳ هزار خودروی عمومی
مهندس علی اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در مراسم رونمایی از 5 طرح ملی زیرساختی در راستای تکالیف قانونی ابلاغی به این شرکت اظهار داشت؛ این رونمایی پدیده بسیار مهمی در  قرن جدید هجری شمسی است و آن الکترونیکی کردن و استفاده از تکنولوژیهای جدید فناوری اطلاعات در کسب و کار شرکت ملی پخش است.
نژادعلی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش از پیشگامان اجرای تکالیف فوق در بین شرکتهای تابعه وزارت نفت بوده ادامه داد؛ صدور مجوز ساخت جایگاههای سوخت از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور که اجرای تبصره 4 ماده 7 اصلاحی 1399 است به عنوان اولین تکلیف قانونی اجرا شده بوده و شرکت ملی پخش نخستین شرکت از شرکتهای تابعه وزارت نفت در پیوستن به درگاه ملی مجوزها بوده است.
وی افزود؛ سامانه تبدیل خودروهای بنزیی به دوگانه سوز که مصوبه شورای اقتصاد در سال 98 و اصلاحی 1400 است که تا پایان 1405 بالغ بر   1.206 میلیون خودرو با 330 کارگاه دوگانه سوز خواهد شد. تاکنون با تبدیل ۲۱۳ هزار خودروی عمومی ، در مصرف ۳۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی و ۱۲۶ میلیون دلار درآمد نصیب کشور شده است.
مدیر عامل شرکت ملی پخس فرآورده های نفتی گفت: اتصال درگاههای کسب و کار شرکت ملی پخش به پنجره واحد دولت الکترونیک را که تکلیف بند و تبصره 7 بودجه 1401 بوده که در شهریور امسال انجام شده از دیگر تکالیف قانونی انجام شده اعلام کرد .
نژادعلی همچنین گفت : هوشمندسازی جایگاههای سی ان جی که همکاری دانشگاه شریف و شرکتهای دانش بنیان و با همکاری بانک ملت که در تهران و سطح استان البرز اجرا می‌شود از تکالیف قانونی است که از سال 97 مجوز آن صادر و معطل مانده بود .
تمرکز حسابهای شرکت پخش نزد بانک مرکزی در راستای اصل 53 قانون اساسی در شهریور امسال انجام شده و هزینه فروش روزانه 250 میلیون لیتر فراورده به حساب متمرکز بانک مرکزی واریز می شود و تا پایان شهریور 37 منطقه دیگر هم متصل میشود.
حذف امضاهای طلایی در احداث جایگاه‌های سوخت کشور
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با صدور مجوز احداث جایگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، امضاهای طلایی برای احداث جایگاه‌های سوخت، حذف خواهد شد.
جلیل سالاری در آیین رونمایی از طرح‌های الکترونیک شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: این کار در شرایطی انجام شده که این شرکت در بحبوحه سوخت‌رسانی به زوار اربعین حسینی است.
وی افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه تبدیل خودروها به گازسوز این بود که از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو که در برنامه قرار داشت، تنها حدود ۵۰ هزار خودرو در سال‌های گذشته تبدیل شده بود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه به‌منظور اجرای اهداف دولت الکترونیکی مقرر شد که مکاتبات کنار گذاشته و با برگزاری نشست‌های مشترک مشکلات حل شود، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که در همه سامانه‌ها آنجا که تکلیف قانونی بوده، انجام شود و به یاری خدا در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که مبادلات، حجم زیادی دارند، این طرح‌ها اجرایی شود.
سالاری همچنین با بیان اینکه هنوز چند موضوع مغفول مانده است، گفت: تلاش می‌کنیم باقی موارد نیز نهایی شود، این دستاورد هم وظیفه‌ای قانونی بوده و امضاهای طلایی با این کار حذف شده است.
وی با بیان اینکه از این پس شفاف‌سازی اعمال و گردش مکاتبات اضافی هم حذف می‌شوند، از برنامه این شرکت برای رونمایی از طرح‌های دیگر برای سرعت‌بخشی بیشتر به امور خبر داد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تکلیف قانونی بودجه انجام شود، زیرا وظیفه این مجموعه خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است.
سالاری یادآور شد: کار مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توجه به زنجیره عظیم تولید و توزیع فرآورده، مانند یک وزارتخانه است و به دلیل اینکه براساس مصوبه هیئت دولت نهادی توسعه‌ای شدیم، وظایف بیشتری هم برعهده داریم تا از ظرفیت این مجموعه برای خدمت به مردم استفاده شود.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی