۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۱۳

توقف تامین دلار برای واردات سوخت لبنان

سخنگوی بانک مرکزی لبنان اعلام کرد این نهاد کاملا تامین دلار برای واردات بنزین را متوقف کرده است.
توقف تامین دلار برای واردات سوخت لبنان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که تامین دلار برای واردات بنزین را به طور کامل متوقف کرده است. این اقدام احتمالاً منجر به افزایش قیمت و نوسانات سوخت و افزایش فشار بر کاهش مداوم ارزش پول ملی این کشور خواهد شد.
اگرچه بانک مرکزی لبنان سال گذشته اعلام کرد که به‌دلیل کاهش ذخایر ارزی این کشور، ارائه دلار با نرخ مبادله‌ای یارانه‌ای را متوقف می‌کند.
بانک دو لیبان(بانک مرکزی لبنان) سال گذشته اعلام کرده بود که به‌دلیل کاهش ذخایر ارزی کشور، ارائه دلار را با نرخ‌های یارانه‌ای شدید متوقف می‌کند، اما این کار را با نرخ‌های کمتر از بازار در مبادلات خود ادامه داد.
در هفته‌های گذشته بانک مرکزی لبنان به‌عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای حذف یارانه اکثر کالاها، به‌تدریج میزان دلاری را که از طریق صرافی‌ها عرضه می‌کند، کاهش داده است؛ در شرایطی که لبنان با رکود مالی روبروست و بدون هیچ نشانه‌ای از بهبود وارد چهارمین سال خود شده است.
سخنگوی این بانک گفت که واردکنندگان اکنون باید دلار را در بازار آزاد خریداری کنند. در همین راستا هر دلار آمریکا در حدود 35 هزار لیره معامله شد در حالی که این نرخ هفته گذشته در حدود ۲۸ هزار لیره بود.
مارون شمس، یکی از اعضای انجمن شرکت‌های واردکننده نفت در لبنان به رویترز گفت: در صورت افزایش نوسانات نرخ ارز، نوسانات قیمت سوخت هم افزایش می‌یابد.
قیمت ۲۰ لیتر بنزین در روز دوشنبه ۲۰ هزار لیره جهش کرد که نسبت به نوسانات عادی روزانه در هفته‌های گذشته افزایش شدیدی داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی