۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۴۸۶۰۹

روسنفت توقیف دارایی‌های خود را غیرقانونی خواند

شرکت بزرگ نفتی روسیه (Rosneft) اعلام کرد که توقیف تاسیسات این شرکت در آلمان در هفته اخیر غیرقانونی بوده و اقدامات لازم را برای حفاظت از مالکیت دارایی‌های خود انجام خواهد داد.
روسنفت توقیف دارایی‌های خود را غیرقانونی خواند
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، دولت آلمان دو روز پیش، کنترل دارایی‌های روس نفت از جمله سه پالایشگاه آن را در آلمان در دست گرفت. برلین می‌گوید این اقدام به منظور تامین منابع و قطع وابستگی عمیق به مسکو و کنترل کامل صنعت انرژی خود صورت گرفته است.
شرکت روس نفت شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام به معنای سلب مالکیت از دارایی‌های سهامدارانش است. این شرکت ۴.۶ میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های خود در آلمان سرمایه‌گذاری کرده است.
دولت اولاف شولتز صدراعظم آلمان، روز جمعه اعلام کرد که تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی‌های شرکت بزرگ روس نفت را برای تضمین دستیابی آلمان به انرژی مصادره می‌کند.
این تصمیم همزمان با اختلال در عرضه انرژی روسیه به آلمان در پی آغاز عملیات نظامی در اوکراین از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) و تلاش مجدانه آلمان برای رهایی از وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه به اجرا گذاشته شده است.
مسکو جریان گاز طبیعی به آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم یک، قطع کرده است.  
روس نفت برغم توقیف دارایی‌هایش گفت که "آماده است در مورد شرایط قرارداد جدید به شرط تضمین پرداخت برای مواد خام عرضه شده گفت وگو کند. "
جنگ اوکراین زلزله‌ای در حوزه انرژی اروپا به ویژه آلمان انداخته و بهای سوخت را به میزان بی سابقه ای بالابرده است.
مسکو تسلط خود بر پالایشگاه های نفت، خط‌های لوله و دیگر تاسیسات زیرساختی گاز آلمان را با واسطه شرکت‌های عظیم انرژی روس نفت و گازپروم، تقویت کرده است. سهم گاز روسیه در مصرف آلمان پیش از جنگ اوکراین به ۵۵ درصد رسیده بود. برلین در اوایل آوریل به صورت بی سابقه‌ای شعبه گازپروم را در آلمان مصادره کرد.
دولت آلمان همچنین برای رویارویی با بحران انرژی تصمیم گرفت که از نیروگاه‌های زغال سنگی بهره‌برداری کند و ۲ واحد نیروگاه هسته‌ای خود را به جای تعطیل کردن کامل آن بر اساس برنامه تا پاسان سال جاری (۲۰۲۲)، از  آوریل در حالت آماده نگهدارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی