۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۴۸۷۴۵

سرمایه‌گذاری توتال در میدان گازی قطر

شرکت انرژی فرانسوی "توتال" قصد دارد سرمایه گذاری‌های جدیدی را در پروژه گاز طبیعی شمال-جنوب در قطر انجام دهد.
گاز
گاز
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت انرژی فرانسوی "توتال" قصد دارد سرمایه گذاری‌های جدیدی را در پروژه گاز طبیعی شمال-جنوب در قطر انجام دهد. یک منابع آگاه اعلام کرد که «توتال در یک طرح سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در میدان قطر سهمی خواهد داشت و صادرات گاز طبیعی مایع قطر را افزایش می‌دهد.
 
البته دقیقاً مشخص نیست که توتال چقدر در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد، اما سرمایه گذاری‌های آن شامل ساخت ایستگاه‌های مایع سازی گاز است.
 
قطردر تلاش است تا موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی در جهان تقویت کند و ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا از شکاف عرضه جهانی گاز ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه استفاده کند.
 
در اوایل سال جاری، قطر حدود 25 درصد از پروژه گنبد شمالی را به پنج شرکت بین المللی فروخت.
 
این پروژه ظرفیت تولید گاز طبیعی قطر را از 77 میلیون تن در حال حاضر به 110 میلیون تن در سال قبل از پایان سال 2025 با سرمایه گذاری نزدیک به 29 میلیارد دلار افزایش می‌دهد.
 
شرکت های فرانسوی «توتال»، بریتانیایی «شل» و آمریکایی «اکسون موبیل» هرکدام 6.25 درصد از امتیاز میدان شمال شرق را به دست آورده بودند.
 
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیروز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به بحران جهانی انرژی هشدار داد و گفت: ما با بحران انرژی بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و حدود یک میلیارد نفر با آن دست به گریبان هستند.
 
وی با اشاره به اینکه دوحه توانست توسعه میدان گازی شمال را آغاز کند، تاکید کرد که این میدان نقش محوری در کاهش بحران انرژی خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
ما هم داریم غارت پارس جنوبی رو نگاه میکنیم به قول مهران مدیری خدا رو شکر
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی