۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۴۸۷۹۳

ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان رسید

ذخایر راهبردی نفت آمریکا به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید و این نخستین بار از سال ۱۹۸۳ است که این ذخایر از ذخایر تجاری این کشور کمتر شده است.
ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان رسید
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وال استریت ژورنال بر اساس آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نوشت، ذخایر راهبردی این کشور به کمترین میزان در 40 سال گذشته  رسید.
بر اساس این گزارش، ذخایر نفت در هفته منتهی به 16 سپتامبر نزدیک 7 میلیون بشکه کاهش یافت و به 427.2 میلیون بشکه رسید که کمترین میزان از سال 1984 به شمار می رود. این نخستین بار از سال 1983 است که ذخایر راهبردی از ذخایر تجاری نفت کمتری دارد. تا 16 سپتامبر 430.8 میلیون بشکه نفت در تاسیسات تجاری موجود بود.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواخر ماه مارس، آزادسازی رقم 180 میلیون بشکه نفت خام در محل ذخایر راهبردی آمریکا با هدف مقابله با افزایش قیمت سوخت و اختلال در بازار به علت تحریم‌های نفتی روسیه را اعلام کرد.
بر اساس این طرح، آمریکا قرار بود حدود یک میلیون بشکه نفت در هر روز طی یک بازه 6 ماهه به فروش برساند. به گفته تحلیلگران، این حجم بیش از سه برابر حجم هایی که قبلا از محل ذخایر راهبردی برداشته بود.
آمارها نشان می‌دهد که حدود 155 میلیون بشکه از محل این ذخایر تا این زمان از امسال برداشته شده و فروخته شده است و 10 میلیون بشکه هم در ماه نوامبر برداشته می‌شود.
بر اساس جدیدترین تحلیل وزارت خزانه داری آمریکا، آزادسازی ذخایر راهبردی آمریکا در سال جاری به همراه آزادسازی هماهنگ با شرکای بین المللی، قیمت بنزین را در این کشور حدود 40 سنت به ازای هر گالن کاهش داده است.
آمارهای انجمن اتومبیل آمریکا نشان داد، قیمت بنزین در آمریکا به تدریج در 13 هفته متوالی از ژوئن 2022 کاهش یافته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی