۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۴۸۸۵۶
مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید:

به قطب تولید الاستومر تبدیل شده ایم

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی تخت جمشید گفت: با توسعه و تنوع بخشی در تولید محصولات الاستومری و با نگرشی دانش‌بنیان، مشتری مدار و همسو با مسئولیت اجتماعی و سازمانی خویش و با انتخاب مشتریان طراز اول و گسترش مرحله‌ای حیطه‌ی جغرافیایی فعالیت، به قطب تولید الاستومر در کشور مبدل شده‌ایم.
به قطب تولید الاستومر تبدیل شده ایم
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مهندس عباس کریمی، گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت پلیمر در منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌رود و در میان نمایشگاه‌های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه‌بندی شده است.
وی در ادامه افزود: حضور ۶۱۰ شرکت داخلی و خارجی در ۱۵ سالن به اضافه فضای باز در نمایشگاه ایران‌پلاست در فضایی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع نشان از اهمیت بالای این نمایشگاه تخصصی دارد.
مهندس کریمی تصریح کرد: حضور پررنگ 10 شرکت خارجی و هیئت‌هایی از ۱۹ کشور جهان در شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از جمله پاکستان، صربستان، قزاقستان، سوریه، لبنان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، جمهوری نخجوان، اقلیم کردستان عراق، تونس، قطر، عمان، افغانستان، برزیل، گرجستان، ازبکستان، رومانی، عراق، بوسی و هرزگوین، لهستان و اسپانیا در ایجاد تعامل و همگرایی و بازارسازی محصولات پتروشیمی ایران با کشورهای دنیا نقشی ویژه ایفا می‌نماید.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی پتروشیمی تخت جمشید در این نمایشگاه، تلاش برای افزایش بازارهای جدید صادراتی و معرفی محصولات این پتروشیمی به شرکت‌های خارجی متقاضی است که امیدواریم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم. 
وی ضمن تأکید بر جایگاه ایران‌پلاست به‌عنوان نقطه عطفی در نمایش و عرضه دستاوردها و توانمندی‌های صنایع پلیمری و صنایع مرتبط، تصریح کرد: نمایشگاه ایران‌پلاست، بستری استراتژیک است که با در نظر گرفتن منافع تمامی ذی‌نفعان خود، در میزان افزایش ارزش افزوده صنایع پلیمری و بازارهای صادراتی آن تأثیرگذار خواهد بود. 
 مهندس عباس کریمی، مدیرعامل با سابقه و با تجربه مجتمع پتروشیمی تخت‌جمشید درباره این مجتمع گفت: مجتمع پتروشیمی تخت جمشید(TJPC) در دو فاز ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که فاز اول آن شامل واحد تولید الاستومر استایرن بوتادین رابر(SBR) به روش پلیمریزاسیون سرد با ظرفیت اسمی30 هزار تن در سال با تکنولوژی GOODYREAR و یک واحد تولید پلی بوتادین رابر (PBR) به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلرناتا با ظرفیت اسمی 12 هزار تن در سال با تکنولوژی BF GOODRICH  است که عملیات اجرایی آن در آذر‌ماه سال 1391 آغاز گردید و در نیمه اول سال 1393 به بهره‌برداری رسیده است. 
وی افزود: عملیات ساخت فاز دوم آن شامل یک واحد تولید پلی بوتادین رابر(PBR) به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلرناتا با ظرفیت اسمی 50 هزار تن در سال با دانش کاملا”بومی در آذرماه سال 1396 آغاز گردید و تمامی مراحل مهندسی، خرید و اجرا و راه‌اندازی آن توسط متخصصان و کارشناسان داخلی شرکت انجام و در نیمه دوم سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است.
مهندس کریمی با اشاره به ماموریت و چشم انداز شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید تاکید کرد: توجه به نیازهای مشتریان و تأمین آنها، تعالی، بهبود و تنوع‌بخشی مستمر تولید با اتکا بر استانداردهای جهانی، پوشش کلیه بازارهای هدف و افزایش سهم محصولات شرکت در بازارهای جهانی، دستیابی به دستاوردهای مورد نظر مالی با تکیه برخلاقیت، نوآوری و همگرایی در کلیه منابع سازمانی در دستور کار شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید قرار دارد. 
وی به طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید هم اشاره و در ادامه افزود: با توجه به اینکه مهمترین و اصلی‌ترین خوراک مجتمع 3و1 بوتادین می باشد، در جهت افزایش حجم ذخیره‌سازی آن در مجتمع و در راستای حفظ تولید مستمر واحدها، ساخت سه مخزن کروی ذخیره‌سازی بوتادین، هر یک به ظرفیت 5500 متر مکعب و ایستگاه تخلیه مربوطه در در حال اجرا می‌باشند. همچنین پتروشیمی تخت جمشید جهت تامین خوراک 3و1 بوتادین مورد نیاز خود در حال مذاکره اخذ لیسانس و شروع مقدمات ساخت یک واحد بوتادین با ظرفیت 35 هزار تن در سال در مجاورت سایت خود است.
مهندس کریمی در ادامه یادآور شد؛ نظر به اینکه قیمت جهانی خوراک بوتادین در طول سال دارای نوسان است، خرید خوراک بوتادین در زمانی که حداقل قیمت را دارد، یکی از مواردی است که می‌تواند برای شرکت ایجاد ارزش افزوده نماید و همچنین با هدف جلوگیری از افزایش ریسک‌های عملیاتی تخلیه بوتادین با تانکر و حفظ تداوم تولید مجتمع، خرید بوتادین و حمل و تخلیه آن با کشتی و ساخت خط لوله از اسکله منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تا سایت تخت جمشید در هیئت مدیره شرکت تصویب گردیده و در حال اخذ مشاور مهندسی و شروع مقدمات اجرایی آن است.
 وی یکی دیگر از طرح‌هایی که در حال مطالعه و ارزیابی فنی است را طرح تولید محصول استراتژیک SSBR با استفاده از تجهیزات و امکانات واحد PBRl برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر طرح‌های فوق، مجموعه‌ای از پروژه‌ها در راستای بهبود مستمر و حفظ تداوم تولید در داخل شرکت تعریف شده است که در حال اجرا می‌باشند.
شایان ذکر است، با توجه به مصوبه هیات مدیره شرکت پتروشیمی تخت جمشید روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ، دکتر صالحی سرپرست شرکت اسپک در حکمی مهندس عباس کریمی را به عنوان مدیر‌عامل جدید شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید منصوب کرد.
مهندس عباس کریمی از مدیران با سابقه و باتجربه صنعت پتروشیمی است که سابقه حضور موثر در پتروشیمی شازند، فناوران و مدتی هم سرپرستی پتروشیمی غدیر را در کارنامه کاری خویش دارد. 
شایان ذکر است؛ شانزدهمین دوره از نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی