۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۴۹۱۵۱

تلاش اروپا برای جایگزینی گاز الجزایر به جای روسیه

کادری سیمسون کمیسر انرژی اروپا دوشنبه شب در توئیتی نوشت: الجزایر احتمالا از میادین گازی جدیدی بهره برداری کند تا صادرات گاز به اروپا را افزایش دهد.
تلاش اروپا برای جایگزینی گاز الجزایر به جای روسیه
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سیمسون در صفحه خود در توئیتر نوشت: وی تأکید کرد که احتمالا الجزایر از میدان‌های گازی جدیدی برای افزایش تولید و صادرات بیشتر آن به اتحادیه اروپا و به کمک شرکت‌های اروپایی بهره برداری کند.
وی بار دیگر گفت: تحقق افزایش تولید گاز الجزایر به کمک شرکت‌های اروپایی و بهره برداری از میدان‌های جدیدی گازی امکان پذیر است.
سیمسون اضافه کرد: اتحادیه اروپا و الجزایر در مشارکت قوی در بخش انرژی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
مسؤول اروپایی همچنین از تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط الجزایر و این اتحادیه در زمینه انرژی و افزایش شراکت قاره سبز گفت و افزود: هدف سفر این هفته‌ من به الجزایر نیز این مسأله بوده است.
کمیسر انرژی اروپا سفر دو روزه خود به الجزایر را روز یکشنبه آغاز کرد.
این سفر در چارچوب تلاش اتحادیه اروپا برای متنوع کردن منابع انرژی و کاهش تکیه بر واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه استوار است.
اتحادیه اروپا و الجزایر در سال ۲۰۱۵ مشارکت راهبردی در زمینه انرژی را با هدف افزایش همکاری‌ها در زمینه گاز طبیعی را امضا کردند.
الجزایر پنجمین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی به اتحادیه اروپاست، به طوری که در سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۲ درصد از مجموع مایحتاج خود را از این کشور شمال آفریقا تأمین کرده است.
کمیسر انرژی اروپا همچنین اعلام کرده است که اتحادیه اروپا، بزرگ ترین واردکننده گاز الجزایر به شمار می رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی