۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۴۹۷۴۸

قطر می‌خواهد بزرگترین فروشندهLNG جهان شود

وزیر انرژی قطر اعلام کرد کشورش قصد دارد از پروژه توسعه عظیم ظرفیت مایع سازی گاز طبیعی استفاده کرده و به بزرگترین فروشنده ال‌ان‌جی در جهان تبدیل شود.
قطر می‌خواهد بزرگترین فروشندهLNG جهان شود
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سعد الکعبی که وزیر انرژی قطر و مدیرعامل شرکت دولتی قطر انرژی است، در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: تصور می‌کنم ما اگر بزرگترین فروشنده نباشیم، یکی از بزرگترین فروشنده‌ها خواهیم بود. این رویای ماست.
اگرچه قطر در میان بزرگترین تولیدکنندگان ال‌ان‌جی جهان قرار دارد اما معمولا این سوخت را به مشتریانی عرضه می‌کند که قراردادهای بلندمدت دارند و از نظر تاریخی، در معاملات زیادی مشارکت ندارد. این اقدام نشان می‌دهد چطور تولیدکنندگان ال‌ان‌جی با افزایش تقاضا برای این سوخت و نوسان قیمت در بازار نقدی، به توسعه فعالیتهای معاملاتی سودمند، علاقه مند شده اند.
سعد الکعبی گفت: ما می‌بینیم که حجم زیادی در بعضی از بازارها معامله می‌شود و تصور می‌کنیم ما هم می‌توانیم این کار را خیلی خوب انجام دهیم.
الکعبی انتظار دارد میز معاملات قطر انرژی با توسعه ظرفیت صادراتش در قطر، آغاز پروژه جدید در آمریکا و افزایش ناوگان کشتیهایش، تقویت شود.
قطر قصد دارد ظرفیت تولید ال‌ان‌جی را تا پایان دهه جاری بیش از ۶۰ درصد افزایش داده و به ۱۲۶ میلیون تن برساند. این کشور با توسعه پروژه "نورت فیلد ایست" که قرار است تولید را در سال ۲۰۲۶ آغاز کند و "نورت فیلد ساوت" که در سال ۲۰۲۷ برای صادرات آماده خواهد بود، به این مقصود دست پیدا کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، قطر در پایانه صادراتی گلدن پاس در تگزاس که قرار است فعالیتش را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند، سهم دارد. قطر انرژی اوایل ماه جاری اعلام کرد بازوی معاملاتی این شرکت ۷۰ درصد از این پروژه ال‌ان‌جی را دریافت، حمل و تجارت خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
با این پروژه ها مطمئن باشید که گازی برای ایران تو پارس جنوبی نمی‌مونه همینطور که از الان افت فشار شروع شده
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی