۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۵۰۴۱۳

تلاش غول نفتی چین برای فروش دارایی‌های آمریکایی

شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC) در پرتو نگرانی نسبت به تحریم‌های احتمالی غرب و درخواست پکن برای سرمایه گذاری داخلی، تلاش برای خروج از کشورهای غربی را مضاعف کرده و به دنبال خریدارانی برای منافعش در میادین نفتی آمریکایی است.
تلاش غول نفتی چین برای فروش دارایی‌های آمریکایی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، رویترز در ماه آوریل گزارش کرده بود که شرکت CNOOC در پی نگرانی پکن نسبت به احتمال قرار گرفتن دارایی‌های چینی در معرض تحریم‌های غرب به دلیل امتناع چین از محکومیت حمله نظامی روسیه به اوکراین، در حال بررسی فروش دارایی‌های خود در انگلیس، کانادا و آمریکا است.
همچنین پکن اقدامات برای تقویت امنیت انرژی را مضاعف کرده و از شرکت CNOOC و شرکت‌های نفتی دیگر خواسته است تولید داخلی را افزایش داده و در منابع جدید پرهزینه و چالش برانگیز سرمایه‌گذاری کند تا افت سریع ذخایر فعلی در میادین نفتی مرسوم جبران شود.
به گفته منابع آگاه، شرکت CNOOC، جی پی مورگان را برای مشورت در خصوص خروج احتمالی از منافع خود در دارایی‌های گاز شیل آمریکا که می‌تواند حدود دو میلیارد دلار برای این شرکت جمع کند، استخدام کرده است. اما فروش هنوز قطعی نشده است و اگر شرکت CNOOC پیشنهاد مناسبی دریافت نکند یا وضعیت سیاسی به سرعت تغییر پیدا کند، ممکن است این منافع را حفظ کند.
دو منبع آگاه اظهار کردند: شرکت CNOOC در آمریکا، منافعی در حوزه های شیل ایگل فورد و راکی و همچنین سهمی در دو میدان فراساحلی بزرگ در خلیج مکزیک شامل آپوماتوکس و استامپد دارد. این شرکت سرگرم مذاکره با تولیدکننده نفت و گاز انگلیسی "هاربر انرژی" برای فروش دارایی‌های خود در خلیج مکزیکو است
در حوزه ایگل فورد در جنوب تگزاس، سهم شرکت CNOOC در دارایی‌های نفت و گاز متعلق به شرکت حفاری شیل آمریکایی "چساپیک انرژی" است. خود "چساپیک انرژی" دارایی‌هایش را برای فروش گذاشته است اما هر تصمیمی که گرفته شود، انتظار نمی‌رود روی برنامه‌های شرکت CNOOC چین تاثیر بگذارد. این غول چینی ماه گذشته سود دو برابری سه ماهه سوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تحت تاثیر افزایش قیمت‌های نفت گزارش کرد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت CNOOC همچنین به دنبال خریداری برای دارایی خود در میادین نفتی دریای شمال انگلیس است. گفته می‌شود شرکت اکوئینور نروژ در حال بررسی خرید این سهم در توافقی به ارزش بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد کرون نروژ معادل دو تا سه میلیارد دلار است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای