۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۵۰۹۶۷

وعده توتال به لبنان برای حفاری میدان گازی

شرکت فرانسوی توتال انرژیز از آماده شدن تیم آن برای حفاری میدان گازی واقع در بلوک ۹ آب‌های لبنان در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
وعده توتال به لبنان برای حفاری میدان گازی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، پاتریک پویانی، رئیس شورای اداری و رئیس اجرایی شرکت توتال انرژیز روز گذشته در دفتر این شرکت در بیروت میزبان ولید فیاض، وزیر آب و انرژی دولت پیشبرد امور لبنان بود.
بر اساس بیانیه‌ای که پس از این نشست صادر شد، پویانی و فیاض درباره توسعه فعالیت‌های توتال انرژی در لبنان گفت‌وگو کردند و پویانی گفت که تیم‌های مسئول عملیات حفاری در بلوک شماره 9 تجهیز شده‌اند.
در این بیانیه آمده است: تا به امروز علاوه بر مدیر عملیات حفاری توتال، بیش از 10 نفر در کار آماده‌سازی چاه هستند و تا پایان ماه مارس، تعداد تیمی که در بیروت در حال آماده‌سازی است به بیش از 20 نفر خواهد رسید.
شرکت توتال در بیانیه مذکور اعلام کرد که مناقصه برای خرید کشتی حفاری راه اندازی شده است و باید به انتخاب کشتی در سه ماهه اول سال 2023 منجر شود. همچنین پیش سفارش برای تامین کنندگان تجهیزات چاه ارسال شده است. به موازات آن، یک قایق به منظور مشارکت در مطالعات زیست محیطی آماده شده  که در اواخر ژوئن 2023 (خرداد 1402) کار آن به پایان می‌رسد.
در این بیانیه تاکید شده است که تیم‌های توتال انرژی با همکاری اداره نفت لبنان در حال آماده سازی چاه به منظور دستیابی به هدف توتال انرژی و شریک آن ENI برای تکمیل حفاری در اسرع وقت در سال 2023 هستند.
شرکت فرانسوی توتال و شریک ایتالیایی آن «اینی»، ماه گذشته  قراردادی با رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق ترسیم مرزهای آبی لبنان و اسرائیل امضا کردند.
به موجب این توافق، شرکت توتال در بلوک 9 آب‌های لبنان برای استخراج گاز ، حفاری را آغاز می‌کند. 60 درصد این پروژه متعلق به توتال و 40 درصد متعلق به اینی است.
«میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته توافق‌نامه ترسیم مرزهای آبی را به صورت جداگانه و با حضو میانجیگر آمریکایی در مذاکرات، و نماینده سازمان ملل امضا کردند.
لبنان و رژیم صهیونیستی چند سالی بود که برای ترسیم مرزهای آبی و تعیین تکلیف منطقه‌ای به وسعت 860 کیلومتر مربع در شرق مدیترانه که سرشار از منابع نفتی و گازی است، به طور غیرمستقیم مذاکره می‌کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی