۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۵۱۰۶۱

افزایش نفت دزدی آمریکا در سوریه

یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با اشاره به سه برابر شدن سرقت نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی گفت که کاخ سفید از منابع حاصل از این نفت دزدی برای نا امنی عراق استفاده می کند.
افزایش نفت دزدی آمریکا در سوریه
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، کاخ سفید را به دامن زدن به درگیری‌ها در این کشور متهم کرد.
بر اساس این گزارش، «جبار عوده» در گفتگو با المعلومه ضمن بیان این موضوع گفت: سرقت نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۲۲ سه برابر شده است و از طریق کامیون‌ها به عراق منتقل و سپس به دلالان فروخته می‌شود.
وی افزود: بخشی از پول نفت سوریه که توسط نیروهای آمریکایی به سرقت برده می‌شود، در چارچوب حمایت از احزاب و جریان‌های مسلحی که در مرزهای عراق، ترکیه، ایران و داخل کشور فعال هستند، هزینه می‌شود. این موضوع بسیار خطرناکی است که باید به آن توجه کرد و برای جلوگیری از ورود کاروان‌های نفتی سرقتی با هدف دور کردن کشورمان از درگیری‌های خاورمیانه تلاش کرد.
عوده خاطرنشان کرد: کاخ سفید با حمایت از احزاب و جریان‌های مسلحی که قصد ایجاد اختلال دارند و به امنیت داخلی کشورهای همسایه آسیب می‌زنند، به دنبال تشدید اوضاع در مناطق مختلف اقلیم کردستان است.
گزارش‌های بین‌المللی تأیید می‌کند که نیروهای آمریکایی مقادیر زیادی نفت سرقتی را از شرق سوریه به عراق منتقل می‌کنند تا آن را به دلال‌ها و شرکت‌ها بفروشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای