۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۱۵۱۶۴۰

جزئیات برگشت ۳۶ کانتینر گازوئیل عراق

بر اساس اعلام کمرک ایران، محموله سوخت برگشتی از سوی افغانستان متعلق به تجار عراقی بوده و صرفا از مرز میلک استان سیستان و بلوچستان ترانزیت شده است.
جزئیات برگشت ۳۶ کانتینر گازوئیل عراق
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، محمدعلی خاشی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان در واکنش به ادعای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص برگشت محموله سوخت از سوی حکومت افغانستان، اظهار کرد: تشریفات این محموله سوختی در قالب ترانزیت خارجی صورت گرفته و اصل محموله مربوط به کشور عراق است که از طریق یکی از گمرکات جنوبی کشور در قالب 3 پروانه ترانزیت خارجی اظهار و از طریق گمرک مرزی میلک به کشور افغانستان منتقل شده است.
وی با تاکید بر اینکه بررسی‌هایی که در کشور افغانستان روی این کالا انجام شده با استانداردشان نخوانده و باعث برگشت این محموله شده است، تصریح کرد: بنده این موضوع را به صراحت می‌گویم که این کالا، کالای جمهوری اسلامی نیست و کالای ترانزیت خارجی است که صرفا از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و اسناد و مدارک آن نیز موجود و قابل ارائه است.
ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این کالا متعلق به کشور ایران نیست و اکنون نیز در گمرک مرزی میلک است،گفت: در ادامه کار تشریفات لازم در این خصوص را انجام می‌دهیم.
خاشی با تاکید مجدد بر اینکه  این سوخت متعلق به کشور عراق است، گفت: این محموله، محموله گازوییل بوده است و در مجموع شامل 36 دستگاه تانکر است، 26 تانکر آن برگشته و 10 تانکر دیگر هم اگر  کشور افغانستان نپذیرد، قرار است برگشت داده شود و به ایران برسد.  با شرکت حمل و نقل مربوطه‌ مکاتبات لازم را انجام دادیم که تشریفات مرجوعی انجام بشود.
 
منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی