۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۵۱۸۷۳

روسیه یک پالایشگاه خود را به ایتالیا فروخت

شرکت نفت روسیه (لوک اویل) عصر دوشنبه اعلام کرد که برای فروش یک پالایشگاه خود در سیسیل ایتالیا با شرکت ایتالیایی جی او آی. انرژی به توافق رسیده است.
روسیه یک پالایشگاه خود را به ایتالیا فروخت
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در بیانیه شرکت لوک اویل آمده است که برنامه فروش پالایشگاه (ISAB Srl) به شرکت جی او آی. انرژی (G.O.I Energy) ایتالیا که در انتظار تأییدیه‌های مختلف مقامات به‌ویژه دولت ایتالیا است تا اوایل فروردین ماه آینده تکمیل خواهد شد.
درحالی طی چند ماه اخیر هزاران کارگر اروپایی به دلیل تحریم نفت روسیه نگران از دست دادن شغل هستند که در این پالایشگاه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار بوده و به طور غیرمستقیم ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز با این پالایشگاه مرتبط هستند.
کارگران این پالایشگاه در اواخر سال ۲۰۲۲ به دلیل ترس از آینده کاری خود در نتیجه تحریم اعمال شده به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین تجمعات اعتراضی برپا کردند.
لوک اویل اعلام کرده است که بر اساس این توافق، مالک جدید مشاغل را حفظ خواهد کرد و شرایط بهداشت و ایمنی را تضمین می‌کند.
لوک اویل همچنین گفته است که «برای بهره برداری کارآمد از این مجموعه پس از خرید، جی او آی انرژی ایتالیا با ترافیگورا (یک تاجر بین المللی نفت و فرآورده های نفتی)، مشارکت خواهد کرد.»
سرمایه گذاران شرکت جی او آی. انرژی اکثریت سهام گروه صنعتی «بازان» را در اختیار دارند. شرکت بازان بزرگترین تاسیسات یکپارچه پالایش و پتروشیمی رژیم صهیونیستی را اداره می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی