۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۵۲۳۱۷
 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح:

مشکلات پیش روی صندوق های بازنشستگی ابر چالش اقتصاد کشور است 

سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان شرکت پلیمر آریاساسول که در روز یکشنبه مورخ ۲ بهمن ۱۴۰۱ در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد،  تراز نبودن ورودی و خروجی مالی صندوق‌های بازنشستگی را چالش جدی این مجموعه دانست و گفت:  ضروری است اصلاح جدی وبرنامه‌ریزی برای برون رفت از این شرایط مورد توجه قرار بگیرد .
مشکلات پیش روی صندوق های بازنشستگی ابر چالش اقتصاد کشور است 
 سید مجید ابن‌الرضا در همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان مرکز نوآوری و دانش بنیان آریاساسول، با اشاره به ضرورت بازنگری در مصارف صنعتی و خانگی در حوزه انرژی اظهار داشت: چالش‌های اصلی پیش روی صنعت پتروشیمی کمبود گاز، خوراک و برق می باشد که ضروری است برنامه ریزی دقیقی متناسب با نیاز کشور در این خصوص صورت بگیرد..
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، اصلاح الگوی مصرف صنعتی و خانگی در کشور را ضروری دانست وگفت: در بحث مصرف مشکل جدی داریم و از تولید انرژی پاک عقب هستیم.
وی مشکلات پیش روی صندوق‌های بازنشستگی را ابرچالش اقتصاد کشور خواند و گفت: علاوه بر مقررات حاکم و جاری بر صندوق‌های بازنشستگی، تراز نبودن ورودی و خروجی صندوق‌های بازنشستگی است که باید به صورت جدی مورد توجه و برنامه‌ ریزی قرار بگیرد.
ابن‌الرضا سرمایه‌گذاری در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی را یکی از موضوعات مهم این حوزه برشمرد و گفت: عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نفت و پتروشیمی اتفاق افتاده است و در زمینه معادن سرمایه‎‌گذاری خوبی انجام نشده و ضروری است سبد سرمایه‌گذاری اصلاح شود تا میزان سودآوری در کشور ارتقاء یابد.
وی با اشاره به ضرورت بورسی سازی و شفافیت اقتصادی در سرمایه گذاری در کشور گفت: بخشی از قوانین اداره کشور برای توسعه سرمایه گذاری و کسب و کار موانعی ایجاد می‌کند و ضروری است در این زمینه تسهیل‌گری اتفاق بیافتد.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح رشد نقدینگی در کریدور اقتصادی کشور را بالا دانست و گفت: تنگناهای مالی و بودجه‌ای دولت، موضوع آب و تغییرات جمعیتی و نرخ بیکاری، مولفه‌هایی هستند که شایسته است در تصمیمات بالا دستی در برنامه‌های استراتژیک برای سرمایه‌گذاری مشارکتی مورد بازنگری قرار گیرند.
وی در پایان، تکمیل زنجیره ارزش در رویکرد پایین دستی را برای ارتقاء اقتصادی کشور ضروری دانست و گفت: توجه به نیروی انسانی، تاب آوری سازمانی، بومی‌سازی قطعات بویژه در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی، هوشمندسازی سیستم‌ها برای خلق ثروت میبایست مورد توجه قرار گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی