۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۵۲۴۵۲

افزایش قیمت بنزین و دیزل در پاکستان

وزارت دارایی پاکستان پس از سقوط شدید ارزش ارز این کشور، اعلام کرد قیمت هر لیتر بنزین و دیزل، به میزان ۳۵ روپیه (۰.۱۴۰۰ دلار) افزایش پیدا خواهد کرد.
افزایش قیمت بنزین و دیزل در پاکستان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این تصمیم در آستانه سفر هیات صندوق بین‌المللی پول به پاکستان گرفته شده است که در جریان آن، پیرامون نهمین بازبینی متوقف شده برنامه تامین مالی فعلی این کشور مذاکره خواهد شد.
روپیه پاکستان پس از حذف سقف قیمتی که دولت با وجود مخالفت صندوق بین المللی پول گذاشته بود، هفته گذشته ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.
اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: امیدوار است اعلام این خبر به شایعات درباره افزایش زیاد قیمت یا کمبود عرضه بنزین در شبکه‌های اجتماعی، پایان دهد. این افزایش به توصیه مقامات نفت و گاز به دلیل هزینه بالاتر خرید انرژی در بازار جهانی انجام شد.
وی در ادامه افزود: ما باید افزایش قیمت بین‌المللی نفت و افت ارزش روپیه را در نظر بگیریم. این افزایش به توصیه رگولاتوری نفت و گاز که اعلام کرده است به دلیل انتظار برای افزایش قیمت‌ها، گزارشهایی از کمبود ساختگی و احتکار سوخت وجود دارد، بلافاصله انجام شده است.
یک روز قبل، رویترز گزارش کرده بود مقابل بعضی از جایگاه‌های سوخت، صف‌های طولانی تشکیل شده و مردم، به دلیل این شایعه که قیمت‌ها به زودی افزایش پیدا می‌کند، باک خودروهایشان را پر از سوخت می‌کردند.
بر اساس گزارش رویترز، سقوط ارزش روپیه، هزینه واردات کالا به پاکستان را افزایش داده است. بخش بزرگی از هزینه واردات پاکستان مربوط به انرژی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی