۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۵۲۶۲۵
مدیرمالی پتروشیمی قائد بصیر در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

با افزایش سرمایه قدرت رقابت و حفظ بازار شبصیر صعودی خواهد بود

مدیرمالی شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در خصوص مصوبه افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: در بحث افزایش سرمایه سال گذشته یک دستور افزایش سرمایه از محل تجدید داراییها داشتیم که به دلایلی از دستور کار خارج شد، فلذا بحث افزایش سرمایه از  محل سود انباشته در دستور کار قرار گرفت. 
با افزایش سرمایه قدرت رقابت و حفظ بازار شبصیر صعودی خواهد بود
احمد عباسی، در حاشیه برگزاری مجمع عمودی فوق العاده برای سال مالی منتهی به 29/12/1401 این شرکت که در مجموعه لاله صدر برگزار شد  در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  افزود: آخرین سرمایه ثبت شده شرکت نزد سازمان بورس به مبلغ 50 میلیارد تومان بود که در مجمع امروز با افزایش 400 درصدی به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. ما در این راستا گزارش توجیهی افزایش سرمایه را آماده کردیم که به تصویب هیات مدیره رسید. همچنین گزارش حسابرس را اخذ کرده و مجوز گروه و مجوز بورس را گرفتیم. در شرایط فعلی یکی از اهدافی که از بحث افزایش سرمایه داریم، عدم خروج نقدینگی از شرکت است تا تسهیلات کمتری بگیریم و هزینه های مالی پایین تر بیاید و به تبع آن سود مشارکت بهتر شود. اگر افزایش سرمایه انجام نمی شد مجبور بودیم از تسهیلات استفاده کنیم که هزینه مالی شرکت بالا می رفت و از سود کاسته می شد. در این راستا بحث اصلاح ساختار مالی مطرح می باشد که یکی از اهداف شرکت است که مورد تصویب سهامداران شرکت قرار گرفت و در سامانه کدال بارگذاری شده است و پیگیری ثبت آن در سازمان بورس در دستور کار قرار دارد. 
مدیرمالی شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در مورد تاثیرات افزایش سرمایه بر سودآوری و طرحهای توسعه ای شرکت گفت: با تصویب افزایش سرمایه، نسبت مالکانه شرکت رشد پیدا کرده و بهتر می شود. مثلا در پایان سال مالی 1400 نسبت مالکانه ما 75 بوده و قطعا در پایان سال مالی 1401 به 80 افزایش پیدا می کند. تاثیر دیگر بحث رقابت پذیری است، که با افزایش سرمایه هم توان فعلی را در تولید و فروش حفظ بکنیم و هم قدرت رقابت و حفظ بازار ما افزایش پیدا می کند.
عباسی در خصوص تاثیر توقف سه ماهه پتروشیمی پارس که منجر به واردات ماده اولیه و خوراک استایرن منومر شد و تاثیر آن بر سودآوری شرکت و ارزش سهام آن گفت: واردات استایرن منومر باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات تولید قائدبصیر شد، لذا اورهال و وقفه ای که پتروشیمی پارس داشت باعث شد که با نرخهای بالاتر استایرن منومر را وارد کنیم که علاوه بر بالاتر رفتن قیمت تمام شده محصولات نهایی، در سود 9 ماهه امسال شرکت تاثیر داشته است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی