۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۱۵۳۵۸۰

تحقیقات نورد استریم با حضور مسکو باید انجام شود

دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد تحقیقات مربوط به خطوط لوله گازی نورد استریم باید با مشارکت مسکو صورت گیرد.
تحقیقات نورد استریم با حضور مسکو باید انجام شود
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، دبیر شورای امنیت ملی روسیه بر ضرورت تحقیقات در جهت شفاف سازی ابعاد انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم تاکید کرد.
«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت مسکو بر انجام یک تحقیق بین المللی عینی با مشارکت روسیه در ارتباط با خرابکاری مربوط به خطوط لوله گاری نورد استریم اصرار دارد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه در این خصوص تاکید کرد که نمی‌توان به هر اتهامی که نتایج تحقیقات بی طرفانه آن را تائید نمی‌کند، اعتماد کرد.
پاتروشف ادامه داد در نتیجه مسکو بر تحقیقات عینی با مشارکت روسیه و دیگر کشورهای دخیل اصرار دارد. بدون چنین تحقیقاتی روایت‌های ذهنی یک طرفه از این موضوع، نمی‌تواند توضیحی در خصوص حمله تروریستی نورد استریم ارائه کند.
این مقام ارشد امنیتی روسیه یادآور شد که دولت روسیه هنوز به طور قطع نمی‌داند که چه کسی پشت حملات تروریستی در خطوط لوله گاز نورد استریم بوده است و این کشور مشارکتی در تحقیقات این اقدام تروریستی بی‌سابقه نداشته است.
پاتروشف تاکید کرد که ارائه روایت‌های غیر مستند در خصوص انفجارهای نورد استریم تنها به پیچیده‌تر شدن شرایط منجر می‌شود.
در سپتامبر ۲۰۲۲، انفجارهای زیر آب در ۳ رشته از ۴ رشته خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه ای را در مورد این حادثه آغاز کردند.
در ۸ فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر گزارشی منتشر کرد و خبر داد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌های ناتو در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته نروژ ۳ ماه بعد این بمب‌ها فعال شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی